nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:



In če do Sada še dandanes ne moremo biti ravnodušni, če je tudi za nas "škandalozen", če še vedno povzroča razkol med svojimi bralci, skratka, če dandanes ostaja tisti, ki cepi Drugega, je to zato, ker Sade povzdigne užitek v imperativ, veljaven za vse, se pravi, tisto, kar ostaja radikalno tuje vsemu človeškemu, oziroma, kot pravi Lacan, "kar najbolj osvobojeno razmerij do individua" . Sade hoče v subjektu osvoboditi užitek kot tisto, kar mu je najbolj intimno, kar pa subjekt, suženj zahtev civilizacije, dojema kot nekaj tujega. Ta v zadnji instanci nečloveški užitek subjekta nujno razcepi. V svoji elaboraciji ekscesivnega užitka, ki ga ni mogoče prenašati, gre namreč Sade tako daleč, da postane nujna redefinicija same subjektove biti, kajti za Sada se subjektova resnica razkrije v tisti skrajni točki, kjer se užitek nerazločljivo prepleta z grozo oziroma smrtjo.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA