nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

Tu torej ni indiferentnosti do patološkega, pač pa je patološko eden od kriterijev za presojo "dobrosti" zakona.

Benthamovo utopijo sreče za vse spodbijata tako Kant kot Freud: Kant s tem, ko pokaže, prvič, da na področju patološkega ni nobene stalnosti, da tu ravno ni mogoče "za vse", in drugič, da je univerzalno artikulirano na eksces, prekoračitev meje, ki jo predstavlja ugodje; Freudu pa gre zasluga za to, da danes vemo, da med zakonom in telesom ni srečnega srečanja oziroma da je tako srečanje mogoče le v fantazmi, ki omogoča subjektu, da je srečen tudi v trpljenju - recept, ki ga ravno ni mogoče univerzalizirati.
To pa seveda povsem obrne smisel Benthamove etike, katere centralni problem je, kako z zakoni zmanjševati trpljenje in večati ugodje, skratka, kako zgraditi most med Drugim zakona in realnim telesa, most, ki naj bi veljal za vse.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA