nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

Teorija fikcij naj bi omogočala Benthamu, da dobro situira kot koristno, toda to dobro, za katero gre v utilitarizmu, vztraja Lacan, je dobro, "kolikor je realno" . Benthamu naj bi se po Lacanu posrečilo situirati ugodje kot nekaj realnega zato, ker ugodje - četudi se izračunava in porazdeljuje v skladu z določenimi modalitetami družbene vezi (od tod strateška vloga prava, ki je pri Benthamu "denaturirano", reducirano na "fikcijo") - vseeno ni odvisno od arbitrarnega pravila za njegovo distribucijo.

Bentham naj bi tako za teorizacijo ugodja kot realnega, kar bo Lacan pozneje povzel s konceptom užitka, naredil tisto, kar je Descartes naredil za teorizacijo razcepljenega subjekta: s postuliranjem načela ugodja kot poslednjega kriterija za presojo "dobrosti" simbolnih institucij je utilitarizem napovedal premestitev težišča etike z idealov, vrednot, norm, skratka, z dozdevkov na realno.
Povsem v skladu z diogenovsko kiniško tradicijo tudi utilitarizem pokaže, da se za ideali skriva pravi suveren, namreč načelo ugodja.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA