nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:



Prvo, kar je treba ob tem poudariti, je, da Lacanova rešitev problema zahteva dvojno potujitev, dvojni odskok od običajnega branja Kanta in Sada: Lacan užitek umesti v Kantovo etiko, za katero se ravno zdi, da v njej ni mesta zanj, odvzame pa ga sadovskemu mučitelju, za katerega ponavadi mislimo, da ravno uživa v trpinčenju svojih žrtev. Možnost za tako neortodoksno interpretacijo mesta užitka pri Sadu in Kantu je v nečem, kar jima je vendarle skupno: tako volja do užitka pri Sadu kot moralni zakon pri Kantu imata kot svoj pogoj prekoračitev načela ugodja, negacijo subjektove dobrobiti. Sam Kant naj bi torej naredil korak v smeri Sada prav s tistim, kar je najbolj "kantovsko" na njem: namreč z žrtvovanjem vsega patološkega kot zahtevo samega moralnega zakona, kolikor namreč žrtvovanje pripelje do zadovoljstva, užitka.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA