nova beseda
iz Slovenije
Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:
Prvo, kar je treba ob tem poudariti, je, da Lacanova rešitev problema zahteva dvojno potujitev, dvojni odskok od običajnega branja Kanta in Sada: Lacan užitek umesti v Kantovo etiko, za katero se ravno zdi, da v njej ni mesta zanj, odvzame pa ga sadovskemu mučitelju, za katerega ponavadi mislimo, da ravno uživa v trpinčenju svojih žrtev. Možnost za tako neortodoksno interpretacijo mesta užitka pri Sadu in Kantu je v nečem, kar jima je vendarle skupno: tako volja do užitka pri Sadu kot moralni zakon pri Kantu imata kot svoj pogoj prekoračitev načela ugodja, negacijo subjektove dobrobiti. Sam Kant naj bi torej naredil korak v smeri Sada prav s tistim, kar je najbolj "kantovsko" na njem: namreč z žrtvovanjem vsega patološkega kot zahtevo samega moralnega zakona, kolikor namreč žrtvovanje pripelje do zadovoljstva, užitka.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani