nova beseda
iz Slovenije
Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:
S pomočjo konstrukcije univerzalne sadovske "Pravico imam uživati v tvojem telesu ...", hoče Lacan pokazati, da je Sade bolj pošten od Kanta, ker nedvoumno pokaže, da to maksimo izreka Drugi in ne subjekt, Drugi, ki hoče brezmejni užitek, narobe pa Kant, ki hoče utemeljiti svojo univerzalno etiko na "notranjem glasu", moralni vesti oziroma kategoričnem imperativu, s tem ravno prikrije, da zapoved prihaja od Drugod, iz Drugega in ne iz subjekta.
Če lahko Sade prispeva k osvetlitvi Kantove etike, je to po mnenju Lacanovih kritikov zato, ker pokaže, da subjektova svoboda, svoboda želenja ni samo v uklonitvi usodi, pač pa v tem, da mora to usodo še hoteti. Želja je v nekem smislu podvojena: na željo Drugega, in neko drugo željo, ki je v tem, da mora subjekt dati svoj pristanek, privolitev usodi, če naj se ta izpolni.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani