nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

Za Lacana je kantovski oziroma rousseaujevski aksiom, po katerem je svoboda spoštovanje zakonov, ki si jih sami dajemo, utvara, četudi se nanjo opirata vsa moderna etika in družbena organizacija. S pomočjo konstrukcije univerzalne sadovske "Pravico imam uživati v tvojem telesu ...", hoče Lacan pokazati, da je Sade bolj pošten od Kanta, ker nedvoumno pokaže, da to maksimo izreka Drugi in ne subjekt, Drugi, ki hoče brezmejni užitek, narobe pa Kant, ki hoče utemeljiti svojo univerzalno etiko na "notranjem glasu", moralni vesti oziroma kategoričnem imperativu, s tem ravno prikrije, da zapoved prihaja od Drugod, iz Drugega in ne iz subjekta.

Če lahko Sade prispeva k osvetlitvi Kantove etike, je to po mnenju Lacanovih kritikov zato, ker pokaže, da subjektova svoboda, svoboda želenja ni samo v uklonitvi usodi, pač pa v tem, da mora to usodo še hoteti.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA