nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

Če je lahko Lacan napisal "Kanta s Sadom", je to zato, ker mu je Sadova pozicija subjekta, situiranega kot objekt, kot instrument volje Drugega, omogočila, da pride do vzroka želje oziroma do tistega obrata, kjer se slepa želja, begajoča od ene predstave ugodja do druge, preobrne v konstanto voljo, voljo, ki vztraja pri svojem brezpogojnem Hočem!, volja, ki se ne meni za nobene ovire, za nobene meje, ki jih subjektovi dobrobiti postavlja načelo ugodja.

Kantova radikalna intervencija v polje etike - postavitev v oklepaj vsega patološkega v subjektu in priznavanje kot edinega vodila volje dolžnost - že napoveduje artikulacijo volje na zlo, se pravi Sada kot preboj bariere ugodja v smeri užitka, indiferentnega do subjektove dobrobiti, kot "inavguralni korak subverzije", kot pravi Lacan.
Toda sama Kantova revolucija v etiki ima za pogoj vznik znanstvenega diskurza.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA