nova beseda
iz Slovenije
Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:
Skratka, tudi ta najbolj vulgarna etika - ki priznava, da so ljudje sebični, da jim gre samo za njihove egoistične interese, za njihova ugodja, njihove koristi - tudi ta etika zahteva od subjekta, kakršen je, da žrtvuje svoje ugodje in s tem pokaže, da je konstitutivna gesta etike transgresija načela ugodja: od subjekta zahteva, da prelomi tudi s samim seboj kot subjektom ugodja.
Etika, vredna tega imena, torej izhaja iz razkoraka med biti in hoteti biti, iz ireduktibilne zevi med dvema statusoma subjekta: etičnim subjektom, tj. instanco, od katere zahteva, da odgovori na imperativ, da izpolni dolžnost, na eni strani, in nepravim subjektom, golo potencialnostjo subjekta, pa naj se ji reče subjekt ugodja, "človeška žival" kot pri Badiouju ali "realni" subjekt kot pri Lacanu, subjekt, vzet v njegovem neutemeljenem stupidnem obstoju. Toda šele Kant je konceptualiziral kot pogoj etike ta dvojni status subjekta.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani