nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

Seneka in Kant se namreč strinjata, da dobro ni nikdar v objektu ali učinku delovanja, pač pa zgolj in samo v samem načelu volje. Če je volja določujoči dejavnik etike oziroma, kot zatrdi Kant v Grundlegung, če "ni ničesar na svetu in celo zunaj sveta, kar bi lahko brez omejitev imeli za dobro razen dobre volje", kako volji nadeti uzde, kako narediti voljo nespremenljivo, izkoreniniti njeno kapricioznost, onemogočiti ji, da bi si premislila? Pri Seneki, kjer se prvič z vso jasnostjo izkristalizira dvoumen, paradoksen odnos volje - poveličevanje volje in hkrati groza pred kapricioznostjo volje, voljo, ki bi se arbitrarno spreminjala - imamo tudi prvi zametek kantovske rešitve problema volje, namreč njene domestikacije, če smemo tako reči, z zakonom.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA