nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

Toda po drugi strani sam ne zdrži te acefaličnosti pulzije in jo mora "posvetiti" z Drugim, kajti volja do užitka ni pri Sadu priznana v njeni nasebnosti in zasebnosti, pač pa je pripisana Drugemu, naravi, poistoveteni z Vrhovnim bitjem zlobe.

V svojem služenju volji Drugega je Sade šel do konca, zato se je tudi sam na koncu znašel v položaju žrtve volje Drugega, subjekta, ki ga razcepi volja Drugega. Sade se je v svoji fantazmi resda postavil na mesto rablja, objekta, ki hoče razcep Drugega, a ta razcep, ki ga je prevrgel na Drugega, se po strukturni nujnosti kot bumerang vrne in zadene njega samega, kot žrtev, zaprto, podvrženo volji Gospodarja.
Toda ta preobrat je vpisan v samo logiko sadovskega užitka, zato je Sade za Lacana zgled nekoga, ki "se ne pusti prevarati lastni fantazmi": ker je vse življenje hotel biti Drugi zakonu navkljub, se na koncu znajde v poziciji žrtve.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA