nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

To pomeni, da po Sadu natura ni preprosto zunaj družbe in pred njo, pač pa potrebuje družbo, civilizacijo kot svoj predpogoj. Sade torej obrne razmerje predhodnosti in naknadnosti: natura je sicer (logično) predpostavljena kot izvir, toda kot izvir, ki je za zmerom zgubljen in ki se zato lahko v realnosti, torej v družbenem stanju, vrne le v "disimulirani" obliki, denimo, kot nelagodje v civilizaciji, nikoli kot tak.

Dva ključna problema postavljata pod vprašaj institucionalizacijo naravnega stanja v družbenem, to je despotizem strasti: koeksistenca enakosti in neenakosti oziroma koncepcija enakosti, ki izključuje recipročnost, in univerzalizacija pravice do užitka, to je tistega, kar je za vsakogar najbolj partikularno in kar se kot tako izmika univerzalnemu zakonu.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA