nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

Sade namreč ne koncipira razmerja med naravnim in družbenim stanjem po kontraktualističnem modelu medsebojnega izključevanja, kjer vzpostavitev družbenega reda pomeni avtomatično odpravo naravnega. Opisovati predzgodovino družbenega stanja in pravnega sistema s pomočjo metafor bestialnosti (Montesquieujevi levi, tigri in medvedi, Hobbesovi volkovi itn.) je prav način, kako teoretiki družbene pogodbe potlačijo, izvržejo v preteklost, ki ni bila nikdar sedanja, kot bi rekel Schelling, človeku lastno nasilje, njegovo "nečloveškost". Sade pa, narobe, postavi človekovo "bestialnost" v center svojih razmišljanj o družbi in etiki. Sadova izvirnost je vizija družbe, kjer družbeno in naravno stanje koeksistirata, kohabitirata.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA