nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

Rehabilitacijo užitka prek njegove naturalizacije, kot povzame Klossowski srž Sadovega programa, spremlja "renaturalizacija krutosti" in, posledično, "zanikanje realnosti bližnjika, izpraznitev vsebine samega pojma bližnjika". Paradoks Sadove etike krutosti naj bi bil v tem, da je s samo gesto izničevanja drugega, mojega, njegova realnost še bolj zatrjena: "Zdi se, da ni nič bolj protislovno pri Sadu kakor ta prelom z drugim, saj se prav ukinitev naših obveznosti do drugega in s tem tudi njegova izključitev iz moje rahločutnosti uresničuje z dejanji, ki ob vsej svoji nasilnosti zahtevajo drugega in hkrati s tem vzpostavijo tako realnost drugega kakor tudi mene samega."

Izvrstna interpretacija Klossowskega, ki nas je, kot rečeno, šele naučil brati Sada, je dvoumna, saj dopušča dva odgovora na vprašanje, zakaj se Drugega ni mogoče znebiti, ne glede na uporabo sredstev.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA