nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

Nasproti Rousseaujevi dogmi o človekovi naravni dobrohotnosti in nagnjenju k usmiljenju postavi Sade naravno nagnjenje k despotizmu, s čimer že na prvi pogled definitivno zamaje vlogo dobrega bližnjika, ki je v osrčju Rousseaujeve etike. Sade zato kategorično zavrne rousseaujevsko bratsko filiacijo in vztraja pri človekovem naravnem egoizmu in nagnjenju k zatiranju drugega. To, kar je za Rousseauja evidentna resnica, da je treba biti usmiljen in dobrohoten do bližnjika, ker je moj, je za Sada ravno problem: tako libertin Minski v Zgodbi o Juliette sprašuje, zakaj naj bi iz "moralne oziroma materialne podobnosti enega telesa drugemu izhajalo, da mora eno izmed teh teles delati dobro drugemu."



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA