nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:



Sadova kritika tako preseka gordijski vozel klasične politične misli glede izvora zakonov: zakoni ne morejo biti ne izraz volje močnih ne posledica združevanja šibkih proti močnim, ker z etabliranjem zakonov izgubijo tako eni kakor drugi. Toda problem po Sadu ni le v tem, da je zakon krivičen in tiranski do vseh, pač pa prej v tem, da se tega ne zavedajo ne močni ne šibki; eni in drugi, zaradi svojih sebičnih interesov, ki se medsebojno izključujejo, podpirajo zakone: šibki zato, da bi omejili močne, močni zato, ker so zmožni vsiliti svoje zakone, svojo vizijo enakosti, vsem. A močni pri tem spregledajo, da ne morejo uzurpirati oblasti, ne da bi se pri tem podredili zakonom, ki jih za svojo dominacijo sploh ne potrebujejo.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA