nova beseda
iz Slovenije
Igor Grdina: Poti v zgodovino, Zalozba ZRC, 2003, poved v sobesedilu:
Slednja izhajajo samo iz osebnih zavez. Kaže, da je sposobnost samoomejitve razuma - ta "potencialna" lastnost pamet bistveno razlikuje od absolut(istič)nosti nagonov in čustev ter ji preprečuje pristajanje pri dogmatskih in determinativnih (nujnostnih) "rešitvah" - edino zagotovilo možnosti svobode. Razsvetljenski racionalizem "epohe luči", ki je s svojimi pobudami, njihovimi zlorabami in reakcijami drugače usmerjenih vojakov zgodovine nanje odločilno prispeval k podobi sveta v 18., 19. in 20. stoletju, se dá celovito konceptualizirati tudi z interpretacijo, da njegova osrednja zamisel ni nekakšno "izganjanje" človeškega rodu iz otroštva v odraslost preko nenehno napredujoče scientizacije in tehnizacije življenja, ampak da vodi pot k izpolnjevanju zaželenega namena skozi očiščujočo duhovno kopel univerzalno veljavnega odgovora na znamenito ter retorično učinkovito vprašanje iz Lessingove filozofsko "podložene" dramske pesnitve Modri Natan (1779): Kdo
mora morati?
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani