nova beseda iz Slovenije

Ernest Ženko: Totaliteta in umetnost: Lyotard, Jameson in Welsch, Založba ZRC, 2003, poved v sobesedilu:

Njegova estetika temelji na prepričanju, da kombinacije teh čistih, nepredmetnih oblik zaznamujejo subjektovo naravnanost do vsega, kar vidi, in tudi položaj subjekta v svetu nasploh.

"Malevič domneva, da so bili ti suprematistični praelementi v naravi in v klasični umetnosti - čeprav umetniki v preteklosti te okoliščine niso zavestno reflektirali - v 'pravilnem', harmoničnem razmerju.
Vdor tehnike je to harmonijo uničil; zato bi bilo nujno razkriti mehanizme, ki so v preteklosti delovali na nezavedni ravni, se naučiti njihove zavestne uporabe in jih podrediti režiji vsezajemajočega, organizirajočega in harmonizirajočega umetniškega hotenja, ki bo v novem, tehniškem svetu ponovno vzpostavilo njihovo harmonijo.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA