nova beseda
iz Slovenije
Ernest Ženko: Totaliteta in umetnost: Lyotard, Jameson in Welsch, Založba ZRC, 2003, poved v sobesedilu:
Pri Jayu je to še toliko bolj očitno, ker se osredotoča na tisti vidik Kantove misli, ki je bil v okviru marksistične tradicije najpogosteje kritiziran: "Lukács v Zgodovini in razredni zavesti Kantovo delo razume kot povzemanje meščanske nemožnosti preseganja dualizma njene konkretne eksistence in doseganja nekega celovitega [totalistic] dojemanja dejanskosti." Jay nadalje trdi, da je Kantova dela v luči mišljenja totalitete mogoče brati na dva načina: kot afirmacijo ali kot nasprotovanje totaliteti. V prvih dveh Kritikah naj bi po njegovem prepričanju totaliteta (kot kategorija) ne imela pomembne vloge, drugače naj bi bilo le v Kritiki razsodne moči, kjer Kant izpelje "estetizacijo totalitete": "To, kar bi lahko imenovali estetizacija totalitete, v kateri je družba povezana z umetniškim delom, ima svoje izvore tukaj."
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani