nova beseda iz Slovenije

Ernest Ženko: Totaliteta in umetnost: Lyotard, Jameson in Welsch, Založba ZRC, 2003, poved v sobesedilu:



Ontološka "zunanjost" umetnosti ne določa prostora ali "lokacije", v kateri bi bilo mogoče poiskati bistvo umetnosti, temveč predvsem njeno distanco od političnega in drugih redov, njeno distanco od filozofije in celo njeno distanco od samga področja estetskega. To je za Lyotarda umik pred dogmatizmom: "Če bi [Lyotard] hotel natančno določiti, kaj je umetnost in kako deluje, bi bilo njegovo privilegiranje umetnosti tako dogmatično kot politični dogmatizmi, ki naj bi jih spodkopala, ontološka zunanjost umetnosti pa bi v tem primeru določala še eno obliko ontologije."

Po delu Libidinalna ekonomija se je Lyotard odvrnil od Nietzschejeve filozofije in se pričel ukvarjati s problemom jezika, vendar je prepričanje, da mora biti umetnost nekaj "zunanjega", česar ni mogoče podrediti drugim družbenim sferam, ostalo zanj še vedno pomembno.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA