nova beseda iz Slovenije

Marko Uršič: Štirje časi / Pomlad, poved v sobesedilu:



. Schelling pravi, da je človeška zavest ”teogonična“, kar pomeni, da človek nezavedno ”ustvarja“ bogove, demone in druga mitološka bitja, vendar ne tako, da bi si jih poljubno izmišljal, temveč tako, da je ”človeška bit skupaj zrasla z božansko“ in se ne more premakniti, ne da bi se obenem ”premaknilo tudi božanstvo sámo“ [Schelling (5), 125]. Božanska ukana pa je v tem, da bogovi s svojo mitično realnostjo skušajo človeku zastreti pravo resnico ”teogoničnega procesa“, namreč istost božanske in človeške zavesti. Mitološki človek, na primer Odisej, se na svoji poti z razumom borí proti bogovom in demonom, ne da bi vedel, da si pravolja v njem zoperstavlja svojo lastno naravo.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA