nova beseda iz Slovenije

Marko Uršič: Štirje časi / Pomlad, poved v sobesedilu:



”...tisto, kar je končno in ima določeno bivanje, ni moglo biti ustvarjeno od absolutne narave nekega atributa, zakaj vse, kar sledi iz absolutne narave nekega atributa, je neskončno in večno.“ [1p28d (117)]

- torej je prvi vzrok stvarstva, Bog-ali-narava, pri Spinozi mišljen kot substancialni prvi vzrok, ki v svoji popolnosti ne ustvarja neposredno posameznih modusov, končnih stvari, ki so nepopolne in časne, ampak brezčasno utemeljuje (in zaobsega) splošne zakone, po katerih stvari nastajajo in minevajo, se gibljejo in spreminjajo, še posebej zakon vzročnosti. Zanimivo interpretacijo Spinozovega pojmovanja vzročnosti je razvil znani ameriški spinozoslovec Edwin Curley, ki pravi, da Spinoza z ”neskončnimi modusi“, katerim je ”najbližji vzrok“ Bog sam, dejansko misli na vzročne zakonitosti sveta:



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA