nova beseda iz Slovenije

Marko Uršič: Štirje časi / Pomlad, poved v sobesedilu:

je sicer zapisal, kot sva prej prebrala, da pri ”med vesoljno dušo in božansko Enostjo ni druge hipostaze“, kar pa ne drži povsem, kajti tudi pri najdemo Plotinovo ”drugo hipostazo“, namreč Um, ki je v redu stvarstva med Enim in Dušo - res pa je, da je pri težje razbrati odnos med vesoljno dušo in vesoljnim umom kot pri Plotinu. Brunov Teofil v Vzroku, počelu in Enem pravi o počelu oziroma ”dejavnem vzroku“ vesolja naslednje:

”O dejavnem vzroku pravim tole: fizični dejavnik vesolja je vesoljni [univerzalni] um, in sicer je ta prva in glavna lastnost duše sveta <anima del>, ki je njegova vesoljna forma. [...] Vesoljni um je najbolj notranja, stvarna in pristna zmožnost in potencialni del duše sveta.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA