nova beseda iz Slovenije

Marko Uršič: Štirje časi / Pomlad, poved v sobesedilu:

Strasti v širšem pomenu (tj. ”pasivnosti“) naj bi se namreč delile na tiste, ki izvirajo od zunaj, kot na primer občutki in zaznave, in tiste, ki izvirajo iz same duše, kot na primer sanje in dušne strasti, ki sem jih že prej naštel: občudovanje, ljubezen, sovraštvo, želja, radost, žalost, in vse drugotne, ki iz njih sledijo. Zanimivo je, da so za Kartezija strasti duše po izvoru podobne sanjam: tako ene kot druge niso v pravem pomenu resnične, poleg tega pa niti na sanje niti na dušne strasti ne moremo zavestno vplivati, čeprav je Kartezij - kot bova videla - prepričan, da se lahko slabih strasti osvobodimo s pravilnim odnosom do njih. Torej, če naj odgovorim na tvoje vprašanje, kako Kartezij opredeli dušne strasti, ti bom, da bi bil čim bolj natančen, poiskal definicijo kar v knjigi:



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA