nova beseda iz Slovenije

Marko Uršič: Štirje časi / Pomlad, poved v sobesedilu:

Ali, če govorimo o duhu - saj je pri vprašanju nesmrtnosti težko postaviti ločnico med dušo in duhom - lahko rečemo, da je Kartezijev namen, da bi z razmislekom o sebi kot mislečem duhu dokazal, da je ravno ego cogito ta nesmrtni duh v človeku; seveda se ob tem spet postavlja vprašanje, do kam se nesmrtni duh ”razteza“ - ali je nesmrtnost možna zgolj kot ”točka“ ali kot ”polje“? Krščanski nauk pojmuje nesmrtno dušo kot notranje ”razsežno“: kako naj bi sicer v njej preživeli smrt človeški spomini, misli in čustva, dobra in slaba dela - brez njih pa bi bila poslednja sodba nesmiselna, saj ne more biti pravično sojeno duši, ki se svojih del sploh ne spominja, ne zaveda! Skratka, če se vrneva k primerjavi Kartezija in Husserla: prvi je bil krščanski filozof, medtem ko drugi to ni bil, ne glede, ali se je sicer imel za kristjana ali ne.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA