nova beseda iz Slovenije

Marko Uršič: Štirje časi / Pomlad, poved v sobesedilu:

Bistvena razlika med in sodobnimi zagovorniki mnogih vesolij ali ”multiverzuma“ je torej v nečem drugem, namreč predvsem v Brunovem filozofskem prepričanju, da mnoštvo svetov tvori en sam vseobsežen Univerzum, v katerem je razvita - v smislu explicatio Kuzanskega - božja neskončnost, bodisi da ”razvitje“ razumemo v panteističnem ali panenteističnem pomenu ali kako drugače, medtem ko je sodobni ”multiverzum“ le skupek ”nebroja“ nepovezanih vesolij, ki sam ni mišljen kot eno božansko Vesolje. V današnjih teorijah mnogih svetov le-ti tvorijo mnoštvo, nekakšno nejasno definirano univerzalno množico, ki se kmalu lahko znajde - kot vemo iz teorije množic - v nevarni bližini paradoksov, in zato rajši kot celovita množica sploh ni vpotegnjena v znanstveno teorijo. Brunov Univerzum pa je bil zamišljen in občuten kot vseobsegajoče božansko Eno, večno prisotno v božanskem Umu, v človeškem pa le tolikanj, kolikor je človeški um podoba božjega.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA