nova beseda iz Slovenije

Marjan Rožanc: O svobodi in Bogu / Izbrani eseji, poved v sobesedilu:

In to prav zato, ker smo nenehoma čustveni in krepostni in nenehoma zli, ker smo nenehoma sanjski in stvarni, ne da bi mogli v čemerkoli najti svojo trdnost, ampak nas naša razdvojenost le nenehoma spodnaša. Markizov diabolični racionalizem je torej upor zoper to spodnašanje, poskus, da bi se človek vendarle utemeljil kot bog oziroma satan, iskanje trdnosti, zares razumnega in stvarnega - iskanje v okviru dosledno izpeljanega humanizma, iz katerega ni več mogoče v odprto usodo in upanje, ampak je lahko le zahteva po gotovosti in aktivizem v imenu v sebi samem zaokroženega človeka. Ta samozadosten svet pa je hkrati že nezadosten, je hkrati že krepost, ki prav tako ne obstaja kot nekaj samozadostnega in sama po sebi, temveč samo v razmerju do sveta, do družbe, in je nezadostna in s katero se ni mogoče sprijazniti.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA