nova beseda iz Slovenije

L. L. Zamenhof, Vinko Ošlak, Tim O. Wüster, Mark Fettes: Mednarodni jezik: realna ali nerealna utopija?, poved v sobesedilu:

Podlaga Zamenhofovega upanja in prepričanja je posebnost judovskega, s tem pa tudi krščanskega pojmovanja človeške zgodovine, ki izvira iz pripovedi o stvarjenju, o tem, kako je Bog spremljal svoje ljudstvo in ga najprej popeljal iz sužnosti v Egiptu, kjer je mogoče videti vrh Stare zaveze, nato pa ga je popeljal še iz sužnosti v grehu, v čemer je mogoče videti vrh Nove zaveze. Ta zgodba, ki je zaradi prisotnosti in zavzetosti samega tudi zgodovina in ne samo zgodba, se ne bo ponavljala v nedogled, kakor se ponavljajo zgodbe v duhu grštva in kakor naj bi se ponavljale tudi v popačeni ponovitvi tega duha v evropski filozofiji 19. in 20. stoletja, ta zgodba se bo končala, končala z rezultatom, ki je verujočemu znan, ker je bil razodet, in je po tem rezultatu zgodovina šele zares zgodovina in ne samo niz mitičnih in zemeljskih zgodb. V tej zgodovini pa ni predviden prostor samo za narode in njihove vladarje, temveč za vsakega posameznika ‒ in iz tega se je porodila ideja emancipiranega posameznika, iz kakršnih je sestavljena sodobna demokratična družba.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA