nova beseda
iz Slovenije
Drago Bajt: V burji besed, poved v sobesedilu:
Pozneje je Mejerhold biomehaniko dopolnil še z načelom igralske transformacije, ki je od igralcev terjala, da igrajo v vsaki predstavi po več različnih vlog, se pravi, da so se morali v vsakem trenutku znati odmakniti od več likov, zatreti identifikacijske težnje in vzpostaviti ironično distanco do lastne kreacije. Na ta način je Mejerhold realiziral odrsko grotesko, ki je bila zanj vrh v hierarhiji umetniških postopkov, saj je do kraja dinamizirala predstavo, ker je povzročala boj med notranjimi in zunanjimi prvinami, bolje rečeno: izrinila je gledališki psihologizem in fabulativnost na račun dekorativizma, podprtega s scenografijo, masko in kostumi, igralsko mimiko in gestikulacijo, plesom in glasbo.
Biomehanika je bila v času "gledališkega oktobra" utemeljena predvsem z zahtevami proizvodne umetnosti in poetiko konstruktivizma.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani