nova beseda iz Slovenije
Tvojo karto z dne 12. t. m. in atovo z dne 13. | t. | m.Janko mi je poslal dve Fridolinovi karti, | B |
prejel Tvoji dopisnici z dne 8. 4. in 31. 3. | t. | l.‒ Spominjam se, da sem ravno pred tremi leti | B |
Danes čitam v tukajšnjih listih odgovore naše, | t. | j. avstrijske vlade in Nemčije na papeževo pismo | B |
dve Tvoji dopisnici, pisani 22. 7. in 5. 8. | t. | l.Vsaka dopisnica iz domovine me razveseli, | B |
teh pa se panter že takoj ob pojavu grbov, | t. | j. v 12. stoletju, pojavi na pečatu Hermana | B |
obe deželi je izraz skupnega zgodovinskega, | t. | j. državnega, prava Karantanije, iz katere obe | B |
panterja, ki je v tem primeru že heraldični, | t. | j. grboslovni, znak, dejansko izviGrb Karantanije | B |
zgodb je knjiga, ki jo je napisal Physiologus, | t. | j. Fiziolog, in je nastala v 2. stol. v Aleksandriji | B |
panterja do zmaja pomeni človekovo odpoved satanu, | t. | j. zlemu.Panterjev neizmerno sladek vonj simbolizira | B |
pripoved o boju med silami svetlobe in teme, | t. | j. silami zla, ki jih v indijskih mitih poosebljata | B |
temu ustrezno, v sovražen odnos s silami teme, | t. | j. zla, ter njih simboli, kačo ali zmajem.Takšna | B |
odlomku so krila in rep pozoja (zmajevske kače), | t. | j. simbola zla. V stolnici na Krki (Gurk) se | B |
Szombathely) idr.35 Panterja zamenja neredko grif, | t. | j. krilati lev s kljunom.Npr. na kamnih iz odmaknjen | B |
se nahajajo na najdbah v grobovih ketlaške, | t. | j. karantanske, tvarne kulture, od 8. do 11 | B |
v njih primeru za »attitude retrospective«, | t. | j. za takšne motive, katerih stilni prijem je | B |
Friesach) in iz samostana Vorau (v virih še Vorove, | t. | j.Borova). | B |
avstrijski prečnik, na drugi pa štajerskega, | t. | j. karantanskega, panterja (1197).Toda že 1205 | B |
Graisbachov po matreiski dediščini, zakaj kasneje, | t. | j. sredi 13. stol., na njem ni več panterja | B |
stol. značilna prav za notranjeavstrijske, | t. | j. karantanske, dežele.49 Vidimo jo na pečatu | B |
Südostforschungen, München 1963 kake narodnostne, | t. | j. jezikovne meje2 ter v slovenskem primeru | B |
kamen kot takšen, temveč v določeno stvarnost, | t. | j. v drugo, višje, nadnaravno stanje, ki ga | B |
pisana Conversio Bagoariorum et Carantanorum, | t. | j. spomenica o spreobrnjenju Bavarcev in Karantancev | B |
z Bavarske, naj bi bil potemtakem bavarski, | t. | j. nemški, tudi sam ustoličevalni obred, če | B |
fevdov in sodstva. Vendar ne podelitve oblasti, | t. | j. ustoličenja. 15 B. Grafenauer, itm., str | B |
‒ Avstrijska kronika (Chronicon Austriacum) | T. | Ebendorferja iz srede 15. stol.‒ De Europa, | B |
križa, ker ta nam bo prinesel blaženost, srečo, | t. | j. raj. Kljub temu pa obred karantanskega ustoličenj | B |
odlikovati vladarja. Siva barva pa je barva prahu, | t. | j. minljivosti.Človeško življenje izhaja iz | B |
pomenile Tobiju več kakor torbe z denarjem, | t. | j. bogastvo.37 V Evangelijih je simboličnost | B |
dodatkom sirila in segrevanjem postalo trdo, | t. | j. sir, tako se je s preganjanjem utrdila tudi | B |
palica že od davnih časov znamenje oblasti, | t. | j. vodenja in obvladanja.Kadar jo namreč človek | B |
iljubljenimi. Dobri Pastir, ki reši izgubljeno ovco, | t. | j. človeštvo v pomenu posameznika in v pomenu | B |
ohranila v cerkvenem izročilu, pripadajoča škofu, | t. | j. nadpastirju.Pri ustoličevanju pa je njen | B |
srednji Evropi, ki obsega tudi vzhodne Alpe, | t. | j.Karantanijo, se je ta kultura oblikovala že | B |
Enzyklopädie, itm., 1966 (Ackerbau) 52 prim. | T. | Cevc, Otroške živalske igrače ‒ buše, v Traditiones | B |
konjev se nahajajo med najdbami Hallstatta, | t. | j. stare železne dobe, katere središče je bil | B |
že leta 1246.56 53 Tako sodita npr. (gl. | T. | Cevc, itm., str. 73): L. Rutmeyer, Ur-Etnographie | B |
način lastno kulturo in vojsko Karantancev, | t. | j. politično življenje dežele.Dejanje, ki je | B |
s čimer razpolaga kot predstavnik ljudstva, | t. | j. moč oblasti. Vojvoda prejme tako na viden | B |
lice.63 62 Pokhenstraich (Backenstreich), | t. | j. udarec na lice ‒ gl. B. Grafenauer, itm. | B |
lastnim četam, zato da bi jih opogumil, pove, 72 | T. | Ebendorfer v Chronicon Austriacum na tem mestu | B |
voda« in njen studenec kot »vir življenja«, | t. | j. nadnaravnega ter milosti božje.Zato tudi | B |
Kap. III) . / . / stran 66 . / studenčnice, | t. | j. žive vode, v simboličnem pomenu.79 Janez | B |
izredno bogate navade, zlasti na Št. Janževo, | t. | j. 24. rožnika, ob poletnem Kresu, ko pride | B |
pojavljali zato vso prvo polovico leta, že za Božič, | t. | j. zimski 86 Pozoj (lintvern) izhaja iz kače | B |
skladu z duhom srednjega veka in njegovim pravom, | t. | j. s pojmovanjem, da je država odraz božje ureditve | B |
značaj. Ne le ustoličevanje, tudi poklanjanje, | t. | j. prisega zvestobe novemu vladarju, je vedno | B |
(do 1728). In prisegali so deželni stanovi, | t. | j. plemstvo, za katerega vztrajno trdijo, da | B |
postane za vse cesarstvo »windischer herre«, | t. | j. slovenski gospod (Otokar 19910).Nadalje s | B |
poln zgledov iz domačega življenja in narave, | t. | j. svetopisemski, cirilovski.Samo kot takšen | B |
in simbol državnosti tako samih Karantancev, | t. | j.Slovencev, kakor tudi osrednje karantanske | B |
k cesarskemu dostojanstvu. Deželni stanovi, | t. | j. plemstvo, so mu ugodili in pristali na običajno | B |
prvotne vojvodine Vzhodnofrankovskega kraljestva, | t. | j.Bavarska, Švabska, Frankovska, Saška in Karantanij | B |
narod. Tega se je zavedala tako vodilna plast, | t. | j. deželni stanovi, kakor tudi sámo ljudstvo | B |
Dežman sam (celó to so sovražno podtikali!) 23 | T. | Cevc: Pripovedno izročilo o gamsih z zlatimi | B |
indoevropski, kakor je sam lov na sončnega jelena. 40 | T. | Cevc, itm., str. 93. Čudežna roža Lov na sončno | B |
čarovništvo in skoraj povsem prekrije prvotno prvino, | t. | j. vero v enega duha življenja in rasti. Novo | B |
božanstev in še kasneje kot simbol, ki kaže k nebu, | t. | j. k nadnaravnemu, večnemu, kot bomo videli | B |
v njih zgodovini prisoten konkreten simbol, | t. | j. »drevo življenja«, kot prispodoba tostranskega | B |
ga pozna kot »as′vattha« (ficus religiosa), | t. | j. figovec.Upodabljajo ga kot drevo sveta, ki | B |
svoje značilno drevo, ni podatkov.33 31 | T. | Karwicka, Zakazy zwiazane z drzewami i motywujace | B |
motywujace je wierzenia, »Etnografia Polska«, | t. | XVII z. 1 ‒ str. 132 T. Karwicka, Dab w wierzeniach | B |
Etnografia Polska«, t. XVII z. 1 ‒ str. 132 | T. | Karwicka, Dab w wierzeniach i praktykach magicznych | B |
Ples pod lipo se vrši navadno ob žegnanju, | t. | j. ob farnem prazniku.42 42 O. Moser: Lindentanz | B |
neskončno, nadzemeljsko in s tem nadnaravno, | t. | j. nebesa, bivališče Boga. Lipa kaže od zemlje | B |
na nebo in s svojo starostjo spominja na čas, | t. | j. večnost; 66 Enciclopedia delle Religioni | B |
stran 44 . / da Bog nasiti mlade krokarje ( | t. | j. zapuščene ljudi), kadar brez hrane plahutajo | B |
simbolov: drevesa spoznanja ter drevesa odrešenja, | t. | j. mističnega drevesa sredi raja.Jabolko, dišeče | B |
posebno še zato, ker se pojavlja v dragotinah, | t. | j. na čeladi, nad ščitom grba.Za Srednjo Evropo | B |
prevladuje v izmerah in podobi Svetega mesta, | t. | j. končne podobe popolnosti Cerkve.V Svetem | B |
zapisnik o veliki sosednji je iz leta 1401,93 | t. | j. še iz časa, ko je Slov. Benečija spadala | B |
kočevskih vaseh. V Istri so sicer zborovali v loži ( | t. | j. lopi), kakršna se nam je ohranila v Moščenicah | B |
potrebi tudi trikrat na leto sklical mejaše, | t. | j. posestnike, vinogradov (meščane, kmete, graščake | B |
je imel dolžnost skrbeti za red v vinogradih, | t. | j. paziti, da so se popravljale poti in meje | B |
določila o dajatvah sogornikov v vinu in denarju, | t. | j. o »gorščini« ali »gorni«, so zapisana v Gor | B |
obhodov, objezd, sprevodov, pa tudi poloneze, | t. | j. plesa, ki ga na družabnih srečanjih zapleše | B |
. / . / stran 76 . / ima okrašeno pletenko, | t. | j. ovenčanega štefana.Mašo počakajo pred cerkvijo | B |
življenja.126 Podoben namen kot zilski »rej«, | t. | j. uvajanje mladih v družbo odraslih, ima tudi | B |
prizadejal španski kralj. Omemba španskega, | t. | j. mavrskega kralja prav tako kaže na čas križarskih | B |
raja. Potem cveti in duh njenega cvetja, | t. | j. »prijeten vonj«, ki pomeni poseg Nadnaravnega | B |
ščit, ob katerega zaman zadevajo puščice pekla, | t. | j. skušnjave, poželenja in strasti. Gospod je | B |
in pust. Suho drevo v vrtu je Križ; listnato | t. | j. ozelenelo drevo ozeleneli križ ‒ Odrešenje | B |
čeprav rečemo, da se neko gibanje začne v času | t | 1, drugo pa v času t2, in v tem smislu | B |
gibanje začne v času t1, drugo pa v času | t | 2, in v tem smislu je začetni čas različnih | B |
Zamislimo si, da je pot gibljivega predmeta | T | dana naenkrat in da se je vsa nekdanja, sedanja | B |
pahljača, če lahko tako rečemo, in delitvami | T | 1, T2, T3, ... na črti, ki se po definiciji | B |
če lahko tako rečemo, in delitvami T1, | T | 2, T3, ... na črti, ki se po definiciji | B |
lahko tako rečemo, in delitvami T1, T2, | T | 3, ... na črti, ki se po definiciji imenuje | B |
teče čas. <Die Zeit ist starr, und doch fließ | t | die Zeit.>“ [Husserl (4), h 31 (54)] Toda | B |
našega vesoljskega horizonta, ki ga zamejuje | t. | i.Hubblova sfera, horizonta, ki je oddaljen | B |
pri Brunu in Kuzanskem - ta miselna pot vodi v | t. | i. ”procesno teologijo“, ki je skupna sicer | B |
razmišljati“ [Schelling (6), 318], nehote pomislimo na | t. | i. ”lôme simetrij“ ob nastanku vesolja, namreč | B |
kozmologija s svojimi teorijami seže vse tja do | t. | i.Planckovega časa, ki znaša neverjetnih 10 | B |
da Hubblov čas pomnožimo s faktorjem 2/3 (za | t. | i. Einstein-De Sitterjevo varianto standardnega | B |
pa ni šele začetna singularnost, ampak ”že“ | t. | i. Planckov čas, najmanjši časovni interval | B |
je vesolje končno staro: ”Dogodki v bližini | t | = 0 lahko ’potekajo‘ kakor realna števila v | B |
singularnosti (tj. v trenutku prapoka, času | t | = 0).O tem piše Kanitscheider naslednje: | B |
moral pri natančni simetriji sekati v [času] | t | = 0 vsak poljuben par njihovih svetovnic.Za | B |
božjemu načrtu alternativno razlago omogoča | t. | i. ”antropično načelo“, najprej pa poglejmo | B |
kozmologi zavladalo tolikšno vznemirjenje glede | t. | i. ”dobre ubranosti“ vesolja.No, seveda, fiziki | B |
Basil Blackwell, Oxford, 1986. Lukretius, | T. | Carus: De rerum natura -O naravi sveta, prev | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |