nova beseda iz Slovenije
bi se ljudje po njegovem mnenju angažirali? | Pisatelj | je dal o tem precej izjav, vendar dovolj transparentno | B |
subtilno področje literature, in dovolite, da kot | pisatelj | rečem nekaj besed na to temo, je šlo skozi totalitarni | B |
Demokracija je vladavina večine, in naj si | pisatelj | ali filozof o večini, o masi mislita, kar si | B |
spoštovali, sploh ne govorimo. In katoliški | pisatelj, | ki ga visoko spoštujem, gre v nenadni jezi meriti | B |
smrt delfina, kot o tem poroča Mirko Kovač, | pisatelj, | ki je moral, kot še nekateri, emigrirati.Gradiva | B |
podvigov in »marketinških prijemov«. Tam, kjer je | pisatelj | »v tihi uri, ob vztrajni umetnosti«, s svojimi | B |
strojničnih gnezd. Resnično sem nekoliko zmeden | pisatelj. | Zares ne vem, ali naj zamolčim zmedeno misel | B |
ki jo piše, to si že upam reči, precej slab | pisatelj. | Mi o glasovih poetov. | B |
nič ne more zoper to. Predvsem pa je v dvomih | pisatelj | v njem. Pisatelj pravi, da ga vendar zanima | B |
Predvsem pa je v dvomih pisatelj v njem. | Pisatelj | pravi, da ga vendar zanima partikularno, da | B |
partikularnem implicite vsebovano univerzalno, da | pisatelj | z univerzalnim samim po sebi nima kaj početi | B |
povzročajo nepotrebne napetosti. Neki občutljivi | pisatelj | in neki evropski knjigovodja pripovedujeta isto | B |
KROGLA Nekdo drug, | pisatelj, | rojen istega leta kot slikar, prav tako trinajstega | B |
beseda totalitarizem je padla. Kaj naj počne | pisatelj | v tako zmedenem času? Ali se naj vključi | B |
skonstruirani svet, ki ga nikjer ni. Kaj naj počne | pisatelj | v tako obskurnem času? Ali naj spet vstopi | B |
horizont, ki je koritarski in svinjski. Kaj naj | pisatelj | in kultura počneta v tem obskurnem času?V času | B |
zdaj je zanesljivo čas hipokrizije. Kaj naj | pisatelj | počne v tem hinavskem času? Ga naj razkrinkava | B |
ki so tudi najbolj glasni. Česa se torej naj | pisatelj | oprime v času sprememb, v času kulture in svobode | B |
In nasprotno, ali ni nacionalizem, če srbski | pisatelj | svojim albanskim kolegom med pogovorom vzklikne | B |
pogovorom v nekem münchenskem parku. Slovenski | pisatelj | Ivan Cankar je na prelomu stoletja napisal zgodbo | B |
izjava v Hlapcih je drastična, toda zapisal jo je | pisatelj, | ki je sam preživel dobršen del življenja na | B |
Broadwayu leta 1908 in jo je napisal židovski | pisatelj | Israel Zangwill.Prav Židje se v njem niso stalili | B |
območju nimamo. Temu pa se je jaz kot slovenski | pisatelj | odpovedujem, ne glede na to, da nobena literatura | B |
me je ta misel presenetila. Ni važno, ali je | pisatelj, | ki ga močno cenim, rekel natanko tako, ali pa | B |
trenutke, rušenje zidov, objemanja, disidentski | pisatelj | takorekoč iz zapora na prestol - sledi še epilog | B |
ni mogoče ubežati niti na ulici. Slovenski | pisatelj | Ivan Cankar je v tistih časih, ki smo jih opisovali | B |
književnosti na Koroškem, o Mladju. »Slovenski | pisatelj | na Koroškem ne sme videti poglavitne naloge | B |
obvlada dva ali več kulturnih krogov... slovenski | pisatelj | se ne sme izčrpavati v izvažanju slovenske besede | B |
bi namreč pokopan JANEZ MENCINGER, slovenski | pisatelj, | častni član Krškega, ugledni pravnik itn.Da | B |
tukaj bi se lahko ta zgodba končala. Ker pa ima | pisatelj | na svetu še nekaj sorodnic, se tukaj šele začenja | B |
književnost, ki bi tradicijo povsem presegla. | Pisatelj | zapisuje tradicijo v vsakem stavku, v tistem | B |
dovolj jasno valorizirala, je treba reči, da | pisatelj | ni bil prav gotov, ko ga je, veliko pozneje | B |
samocenzure? Očitno je postalo, da ima slovenski | pisatelj, | ki je zmeraj kaj odreševal ali s prstom kazal | B |
prastari problem opreznosti in za meje, ki si jih | pisatelj | sam postavlja.Vprašanje o samocenzuri ni bilo | B |
tisti, ki najbolje ve, . / . / stran 238 . / da | pisatelj | svojega bralca ne more prepeljati žejnega čez | B |
On je namreč tisti, ki najbolje ve, kaj je | pisatelj | hotel v resnici povedati.V primeru, ko ne bi | B |
resnici povedati. V primeru, ko ne bi imel | pisatelj | v sebi bolezenskih klic samocenzure, bi namreč | B |
otipava in meri mejo njegove svobodne volje. | Pisatelj | mu tudi nobenega očitka ne more vreči nazaj | B |
nobenega očitka ne more vreči nazaj, saj je | pisatelj | on, ne pa napčen očitar, očitarju njegovega | B |
ob državnem prazniku, toda oba upata, da bo | pisatelj | to nepomembno vrzel že zapolnil s svojim estetskim | B |
njegovo lastno vestjo, pa tudi zato, ker je | pisatelj | kot je splošno znano, prej nagnjen k pisanju | B |
odpravo samocenzure zmeraj bolj sumljivo. Tako | pisatelj | nenadoma spregleda, da njegov nenehni očitar | B |
/ . / stran 241 . / Od nekdaj je bil prav | pisatelj | tisti, ki je spregovoril konkretno ali splošno | B |
se torej oprijeti? Ali je zavest o tem, da | pisatelj | ne zmore in ne želi uresničiti absolutnega bivanjskega | B |
Skoraj vsa je pisana brez avtorjeve distance, | pisatelj | je zmeraj ves notri.Komaj se spomni kakšnega | B |
nkcionarja nagnila drug k drugemu in nekaj šepetala. | Pisatelj | je bil prepričan, da gre za nevidno napako v | B |
se nam tudi zdi nadvse ustrezno, da prav on, | pisatelj | Jean Blot, uvodoma razgrne svoje poglede na | B |
samodejno, tako rekoč po svojem bistvu, tolerantna. | Pisatelj | je tisti, ki je a priori tolerantna oseba, on | B |
kot Havel, lahko pa tudi ni. Zakaj mislimo, da | pisatelj | danes ne bi mogel biti nacionalist?Ali ne poznamo | B |
poznamo dovolj zgledov iz Jugoslavije in Rusije? | Pisatelj | je lahko ne samo nacionalist, ampak tudi fašist | B |
Ezra Pound, Mussolini sam je bil dramatik. | Pisatelj | je lahko čvrst opornik totalitarnega komunizma | B |
pisateljev Sovjetske zveze in Vzhodne Evrope. | Pisatelj | je bil, navsezadnje, kriminalec: Jean Genet | B |
bil, navsezadnje, kriminalec: Jean Genet. In | pisatelj | lahko poveljuje zločinskemu množičnemu nasilju | B |
tistega trenutka, je brez domovine. Toda kateri | pisatelj | si ne bi želel imeti za domovino dežele, kjer | B |
brali, kakor da bi ga bil napisal slovenskih | pisatelj, | ponuja tole enostavno definicijo: majhen narod | B |
Rotha, ni več mogoč. Tudi ni več mogoče, da bi | pisatelj | rušil državo, v kateri živi, kot je to na najbolj | B |
Ljubljana, in nič čudnega ni, če je »tržaški | pisatelj | italijanskega imena in slovenskega priimka Scipio | B |
/ . / stran 136 . / celoti. V romanu Tren 2 | pisatelj | ali pripovedovalec govori Čeperku, nedefinirani | B |
ne da bi se do njih kakor koli opredeljevala. | Pisatelj | bralca ne nagovarja neposredno, preko Čeperka | B |
zbirajo v enotno pripoved in sporočilo, ne da bi | pisatelj | kjer koli zavestno usmerjal bralčevo percepcijo | B |
neobvladljivosti. Izziv, ki ga je bralec knjig, tudi | pisatelj, | dočakal ob koncu dvajsetega stoletja z množično | B |
bralcem in knjigo bo opazovalec, če bo slučajno | pisatelj, | lahko šel po svoj računalnik in začel pisati | B |
ne elektronska pošta, zakaj oba bosta vedela, | pisatelj | in bralka, bralec in pisateljica, da je ista | B |
pisatelja in za literaturo? Če v tej družbi | pisatelj | postaja moralna inštanca, ker mu ljudje zaupajo | B |
literaturo je to drugotnega pomena. Lepo je, če | pisatelj | postane vest svojega časa in prostora, kot je | B |
žal, avtomatično tudi za kvaliteto. Črnogorski | pisatelj | Mihajlo Lalić, čigar literaturo sicer močno | B |
uporabnosti pisatelja nas uči Platon v svoji Državi. | Pisatelj, | ki se je na Vzhodu odločal za ali proti neoplatonskemu | B |
pogosto tudi intelektualnih mistifikacij. Zato bi | pisatelj | moral petkrat premisliti, preden bo stopil v | B |
življenje, preden bo kakorkoli „useful". Toda | pisatelj, | ki je sposoben en sam stavek desetkrat obrniti | B |
kulturno dejanje, kot izid pesniške zbirke. Če | pisatelj | nikoli v življenju ne bi pomislil, da je nekakšna | B |
demos-ljudstvo in kratein-vladati. Torej je | pisatelj | na Vzhodu v paradoksalnem položaju: zavzema | B |
človeško vrednoto individualizem. Če bi bil | pisatelj | človek-masa, bi zdaj rekel: Lepo, da mi zaupate | B |
s prijatelji. Toda težava je prav v tem, da | pisatelj | ni človek-masa. Povejmo že končno nekaj razlogov | B |
tudi če ne uspe, ni nadomestljiv z drugim. | Pisatelj | ni samo sam, ampak zelo pogosto tudi samoten | B |
deželo, v družbo prijateljev in sorodnikov. | Pisatelj | se lahko polno izrazi samo v gluhi samoti, ne | B |
Estetika je mati etike. In navsezadnje, ko | pisatelj | sede k pisanju, že ve, da ga na koncu čaka kritik | B |
srečnih trenutkih odblisne v umetnini. Ker | pisatelj | torej ni človek masa, ampak je a priori manjšina | B |
in vsakršni . / . / stran 34 . / manjšini. | Pisatelj | ima vse razloge, da bi odšel domov, se zaprl | B |
znanemu cilju naproti?“ . / . / stran 283 . / | Pisatelj: | ”Pokaži mi tiste kraje in tiste ljudi, zato | B |
umetnik, imaš oči, da vidiš senco in luč!“ | Pisatelj: | ”Senco gledajo moje žive oči, luč vidi edinole | B |
Pokaži mu zarjo, ki jo slutiš!“ | Pisatelj: | ”Kažem mu, kako je majhen, kako je malodušen | B |
preskromne luči, ki si jo bil prižgal na obzorju.“ | Pisatelj: | ”Tisto slepo oko je bilo oko recenzenta, ki | B |
dejanja nikjer, -- zato je naravno, da je moral | pisatelj | posamezne prizore za lase privleči na oder, | B |
vse dejanje ... Do tretjega akta se je držal | pisatelj | precej zvesto narodne pesmi; odtlej pa jo je | B |
tedensko mezdo, obadva pa malo denarja. Jaz sem | pisatelj! | Toda kaj mi koristi, če se moja mezda imenuje | B |
pomenijo nič, bi se krasno dalo omegliti publikum. | Pisatelj, | ki pripoveduje povest, ne v njem iz nujne ideje | B |
nekoč kaj krščanskega napisal, je zapečaten ” | pisatelj“ | in mora dalje pisati, če mu pride kaj na misel | B |
enake v slovenski literaturi. Snovi si je izbral | pisatelj | iz slovenskih narodnih pravljic, toda obdelal | B |
-- Kakor resničen | pisatelj | sploh samo tisto pripoveduje in opisuje, kar | B |
dramo ”Školjka“. Za roman si je bil stavil | pisatelj | nalogo, podati verno, nezlepotičeno in neretuširano | B |
konča z narodnim renegatstvom. To nalogo je | pisatelj | izvršil z vso odkritosrčnostjo in brezobzirnostjo | B |
vprašanje, čegava da je krivda, kje da je pomoč, | pisatelj | nikjer ne odgovori naravnost, on sam stoji popolnoma | B |
Kontrolor Škrobar“ ni pisan za nedoraslo mladino. | Pisatelj, | dosleden realist, nam kaže ljudi, kakor jih | B |
kakor jih je pač življenje rodilo in vzgojilo. | Pisatelj | ne mara skrivati in olepšavati ničesar; on ne | B |
da pozabi zemeljsko puščobo in gorje ... Vsak | pisatelj | bo izgrešil pot in pisal brez uspeha, ako se | B |
snoví, kakršno si je on izbral, tudi najboljši | pisatelj | ne mogel napraviti izvrstne črtice; da bi pa | B |
sem govoril o vsebini ... Dejanje, ki nam ga | pisatelj | kaže, mora vplívati na usodo junakovo, naj bo | B |
-- Drugi prosilec je naš znani in imenitni | pisatelj | -- Vse kakor prej: profesorji se krohočejo | B |
Ali kdo jo je pisal? | Pisatelj! | Reč pa je taka: če pisatelj devetkrat na dan | B |
Pisatelj! Reč pa je taka: če | pisatelj | devetkrat na dan zapoje cesarsko himno in vrhu | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |