nova beseda iz Slovenije
zato, ker je prva priložnost, da se »dotaknemo« | Jezusa, | da izkusimo telesno povezavo z njim preko grobne | D |
besedami, zanje je bila Marija devica, ki je rodila | Jezusa, | vendar ni ostala devica, saj je še naprej živela | D |
zaročena Judinja, ki je pod srcem že nosila otroka | Jezusa. | Ideja o Marijinem večnem devištvu se je verjetno | D |
prestala obdobje očiščevanja, preden sta odnesla | Jezusa | v tempelj, da bi ga posvetila Bogu.Potemtakem | D |
kako sta Jožef in Marija odpeljala 12-letnega | Jezusa | v Jeruzalem, kar je edina svetopisemska epizoda | D |
iz imen Jožefovih in Marijinih sinov. Poleg | Jezusa | so tu še Jakob in Jožef, ki sta dobila ime po | D |
Jeruzalem.« V Jn 7,3 pa preberemo, da so bratje | Jezusa | prepričevali, naj pojde z njimi v Jeruzalem | D |
v veri, saj ni naključje, da izvemo, da sta | Jezusa | odpeljala v tempelj, ko je napolnil dovolj let | D |
Matevža Krivica Mladinini kronisti uvrstijo med | Jezusa | Kristusa in brigadirja Antona Krkoviča. Ponovimo | D |
navadi, da skesanim kristjanom v imenu gospoda | Jezusa | pridiga gor in dol po deželi papeški trgovec | D |
dale toploto Mariji in Jožefu, telesnim staršem | Jezusa, | ob času rojstva?Nemogoče si je predstavljati | D |
ob času rojstva? Nemogoče si je predstavljati | Jezusa | iz Nazareta s puško v roki, kako gre na lov | D |
igre pastirjev in opravila odraslih ob rojstvu | Jezusa, | praznično vzdušje pa ustvarijo tudi številne | D |
preprostimi besedami »Jakob, služabnik Boga in Gospoda | Jezusa | Kristusa« (Jak 1,1).Nič ne kaže, da je vztrajal | D |
milosti božji odrešeni vsi, ki bodo verovali v | Jezusa, | in da se bodo s tem pridružili božjemu ljudstvu | D |
iz krščanske družbe, ker ne nehajo sramotiti | Jezusa. | Luthrov antisemitizem ne temelji na rasizmu | D |
svoje življenje zastavila za ime našega Gospoda | Jezusa | Kristusa.Poslali smo torej Juda in Sila, ki | D |
je skrbelo za tisoče Judov, ki so verjeli v | Jezusa | in dosledno izpolnjevali postavo.Ti naj bi bili | D |
katero se predstavi - »služabnik Boga in Gospoda | Jezusa | Kristusa« (1,1).Pismo, ki verno izraža Jezusove | D |
se predstavi kot služabnik velikega učitelja | Jezusa. | Poznejši krščanski pisec bi Jakoba predstavil | D |
Jakoba in njegove veljave: »Juda, služabnik | Jezusa | Kristusa in Jakobov brat.«Kot je Richard Bauckham | D |
da se oba brata predstavita kot služabnika | Jezusa. | Poudariti je še treba, da se Juda predstavi tudi | D |
Izrael. Jakobove besede Judom, ki so že priznali | Jezusa | kot Mesijo, so tako načeloma namenjene vsemu | D |
jo je povzel iz Govora na gori svojega brata | Jezusa. | Glavni poudarek je na popolni predanosti Bogu | D |
modrosti razodetja, ki prihaja od zgoraj preko | Jezusa, | namesto da se vračajo k starim virom, kot so | D |
prav tako ni povzemal naukov Sirahovega sina | Jezusa | (zapisanih v Sirahovi knjigi).Tudi njega so | D |
Jakob je naslednik izročila Sirahovega sina | Jezusa | in drugih starih judovskih modrecev (npr. tistih | D |
Prvič, ne govori o tem, kako začeti verjeti v | Jezusa, | temveč o vedenju tistih, ki že verjamejo vanj | D |
posebnih poudarkov in idej iz naukov modreca | Jezusa. | Jakob ne želi zgolj prenesti izročila ali | D |
zgolj prenesti izročila ali naukov svojega brata | Jezusa. | Spremeni in preoblikuje jih, da ustrezajo potrebam | D |
prednje dal pripeljati moža z imenom Jakob, brata | Jezusa, | ki so ga imenovali Kristus, in nekatere druge | D |
najprej opazimo, je, da Jožef Jakoba imenuje »brat | Jezusa« | , tako kot Nova zaveza in tudi napis na kostnici | D |
je zgodnja in pomembna obenem. Jožef opiše | Jezusa | kot tako imenovanega (legoumenou) Kristusa, | D |
so privzeli zgodnji judovski kristjani. Tudi | Jezusa | so pred pokopom položili na kamnito ploščo. | D |
Judje in judovski kristjani poznali kot »brata | Jezusa« | , Kristusa ali Mesije, ki je bil najbolj znan | D |
bržkone zakrivila križanje Jakobovega brata | Jezusa. | Jožefovo poročilo o Jakobovi smrti je verodostojn | D |
logion je izrek) pravi: »Učenci so vprašali | Jezusa: | 'Vemo, da nas boš zapustil.Kdo naj bo naš voditelj | D |
Poudariti je še treba, da se je aramejščina, jezik | Jezusa | in njegovih bratov, sčasoma razvila v sirščino | D |
brat, temveč tudi iz tega, da je videl vstalega | Jezusa, | kar je postalo podlaga za trditve, da mu je | D |
otroci niso bili Jezusovi pravi bratje in sestre. | Jezusa | rodi devica Marija brez Jožefove pomoči.Jakob | D |
mogoče otroka posvojiti in če je Jožef sprejel | Jezusa | za svojega sina, bi ga pogosto imenovali »Jožefov | D |
pravijo, da Marija ni rodila drugih otrok kot | Jezusa, | zgodovinsko zanesljiva.V resnici so preobremenjena | D |
razliko, da je bila povezana z željo po videnju | Jezusa | po vstajenju. Zanimivo je, da v tem odlomku | D |
da je Jakob pred svojo mučeniško smrtjo imel | Jezusa | navado klicati »Sin človekov« (Evzebij, Hist | D |
in zbali so se, da bodo vsi ljudje sprejeli | Jezusa | za Kristusa.« Knjiga Mar je Jezus imel brata | D |
spominja na poslednje besede njegovega brata | Jezusa | in prvega krščanskega mučenika Štefana, ki sta | D |
mnenja kot »zvezda večera« že povsem spodrinil | Jezusa. | A menda se jim zdi, da je malikovalstvo še vedno | D |
izročilo iz Mt 1,25, po katerem naj bi bila | Jezusa | rodila devica.Pove tudi, da so Jakoba klicali | D |
izginil tudi osemdeset centimetrov visok kip | Jezusa | Kristusa, ki naj bi bil star okoli sto let, | D |
ki bi Jakoba, predanega judovskega slednika | Jezusa, | nedvomno osupnila in pretresla. Brat, bratranec | D |
letih že tretjič oživelo iskanje zgodovinskega | Jezusa, | ki traja še danes, so ga nekateri predstavili | D |
na kostnici, ki povsem nepričakovano omenja | Jezusa | kot pokojnikovega brata, nas spominja, da je | D |
dejstvo, da se končno lahko skoraj dotaknemo | Jezusa | preko njegovega imena Ješua v napisu.Sam lahko | D |
besedami, aramejsko govoreči judovski kristjani so | Jezusa | že imenovali Gospod in molili k njemu.Stari | D |
so prvi aramejsko govoreči judovski kristjani | Jezusa | vključili v svoje predstave o Bogu.Z drugimi | D |
pismo judovskim kristjanom v diaspori z navedbo | Jezusa | kot Gospoda in Kristusa ali Mesijo (1,1).Takšno | D |
1,1). Takšno videnje in opis zgodovinskega | Jezusa | najdemo v vsej Novi zavezi, ki so jo z izjemo | D |
da se pomen te radikalne vere v božanskega | Jezusa | globoko zasidra v nas.Zgodovinskega Jezusa niso | D |
Jezusa globoko zasidra v nas. Zgodovinskega | Jezusa | niso prvi odeli v božanske tančice nejudje ali | D |
teh posameznikov je bil tudi Jakob. Vero v | Jezusa | so prvi izpovedali in k njemu so prvi molili | D |
pri širjenju tega razumevanja in doživljanja | Jezusa | odigral pomembno vlogo, saj je bil Jezusov brat | D |
Jožefa Flavija, je Jakob plačal svojo vero v | Jezusa | Gospoda z življenjem.Kamenjali so ga verjetno | D |
življenju, naukih, javnem delovanju in smrti | Jezusa | in v tem, kar so njegovi prvi sledniki verjeli | D |
in vero Jakoba in življenjem njegovega brata | Jezusa. | Zato je Pavel odšel v Jeruzalem, da bi se pogovoril | D |
skrivnosti najdemo skrivnost njegovega brata | Jezusa. | Raziskovanje prve skrivnosti bo mogoče odstrlo | D |
dokončno ocenimo pomen zgodnjih Judov Jakoba in | Jezusa. | Mogoče bomo v Jakobovem življenju, smrti in pokopu | D |
za vero, pa najsi bo v Boga ali napredek, v | Jezusa | ali svetlo prihodnost.Hkrati pa imamo tudi delček | D |
edini vsi zgodovinarji). V drugi pa vidimo | Jezusa, | ki ga stotina besnih Židov vrže z mostu.Oba | D |
prikazuje Žide kot glavni dejavnik pri umoru | Jezusa, | Rimljane pa kot zgolj obotavljivo orodje v rokah | D |
predvsem krščanski čut za spodobno, saj je na | Jezusa | v njegovih poslednjih urah poslal skušnjavo | D |
razlog, poudarja pisec: vse bolj popularnega | Jezusa | vidijo kot nevarnega, blasfemičnega in - ker | D |
dogodilo, kdo ga je zapustil? Rimljani se zganejo, | Jezusa | spustijo v horizontalo ter mu iz dlani in stopal | D |
okrevanje? Rimski vojaki ta klic prevzamejo nase, | Jezusa | sestavljajo s trstom, z vsakim dotikom ga je | D |
posredovanj. Žižek izpeljuje, da pri križanju | Jezusa | niti ne gre toliko za razcep med Bogom in človekom | D |
velikega tedna, spominja na zmagoslaven prihod | Jezusa | v Jeruzalem, kar pa se je samo nekaj dni kasneje | D |
poslušalcu vzbuditi ganotje in sočutje ob trpljenju | Jezusa | človeka, še pravi Nagode. Priznani organist | D |
smrt eno z njegovim vstajenjem. Vstajenje | Jezusa | Kristusa od mrtvih je temelj krščanske vere | D |
velikonočne jedi k žegnu. V soboto se ves dan časti | Jezusa | v grobu.Zvečer škofje podeljujejo zakramente | D |
protagonistov označenih zgolj »po svojem sovraštvu do | Jezusa« | . Genialna umetnina Gibsonov film torej ni | D |
Tudi resnični Pavel, ki ni osebno nikoli srečal | Jezusa, | je nazadnje uspešno opravil prav to nalogo, | D |
dramsko (fugatno) odzivnost bi lahko še izostril. | Jezusa | je z močnim realizmom podajal basbaritonist | D |
primeru grešenja, ki je vsakokrat znova križanje | Jezusa | v srcu) ... večji kakor pri Judih. Judje ga | D |
v srcu) ... večji kakor pri Judih. Judje ga / | Jezusa/ | namreč niso spoznali, mi pa trdimo, da ga poznamo | D |
poznamo.« Povsem drugače slišimo iz ust samega | Jezusa | v Gibsonovem Pasijonu (prirejeno po Jan 19, | D |
naj kot galilejski tetrarh obsodi in pogubi | Jezusa | kot spreobračevalca.Antipa bi bil zlahka storil | D |
tako dokazuje, da se je judovska oblast glede | Jezusa | rimski oblasti celo upirala: resnična zgodba | D |
neki naj bi bil Judež za 30 srebrnikov izdal | Jezusa, | ko pa je bil apostol in je znal sam delati čudeže | D |
zakaj bi sploh moral komu pokazati (s poljubom) | Jezusa, | če pa je ta že pet dni javno deloval v Jeruzalemu | D |
izrecno vprašanje, kdo je potemtakem umoril | Jezusa, | vseeno odgovoril: »Veliki odgovor se glasi, | D |
mogoče videti spravne daritve. Zunaj pogleda | Jezusa | Kristusa (in levih liberalov) ostajajo morilci | D |
vzemite tega osebno - vaši ljudje so vendar ubili | Jezusa | Kristusa,« je zlahka prepoznavno in kaznivo | D |
ko bo ugotovil, koga je priprl. A ko obišče | Jezusa | v njegovi celici, postane jasno, da še predobro | D |
trmasto vztraja in tisočletje in pol pozneje sooča | Jezusa | z istimi skušnjavami, s katerimi se mu je po | D |
predstavnik sekularne, posvetne oblasti in poskuša | Jezusa | s takšno oblastjo zapeljati, prevzema vlogo | D |
Prepričanje, da je ostala devica, čeprav je rodila | Jezusa, | je sprejela že zgodnja Cerkev.Stopnjevanje prepričan | D |
spočetju device Marije. Njena povezava z delom sina | Jezusa | se je razvila do prepričanja, da naj bi bila | D |
Bukarešte Vlogo Marije v razvpitem filmu Pasijon | Jezusa | Kristusa Mela Gibsona je odigrala 42-letna romunska | D |
Pieta, vzor za enega od poslednjih prizorov, ko | Jezusa | snamejo s križa. Igralka v zrelih letih doživlja | D |
bi v epilogu dočakali še od mrtvih vstalega | Jezusa, | kako - posončen, naličen in spočit - ob zvokih | D |
kakor je Janez Krstnik pripravljal teren za | Jezusa. | Zavzemanje za dostojanstvo in svobodo posameznika | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 170 270 370 470 570 670 770 870 970 1.070 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |