nova beseda iz Slovenije

duša (1.601-1.700)


Ministrstvu ljubezni, vse je bilo odpuščeno, njegova      duša      bela kot sneg.Bil je na javni zatožni klopi  A
do tal prikloni. ‘ Odpusti mi, dekle, čista      duša,      kar sem ti, grešnik, storil.Dve leti sem te  A
pričakovala. Bil je podobnega duha, sorodna      duša.     Razumel je, da hoče biti sama.   A
katastrofa. Bržkone je bil v tem razlog, da je njena      duša      željno pričakovala razdejanje.Morda bi ga morala  A
je danes z malim Hughom?" - ki je bila kakor      duša      v peklu, in ona, Janet Bird, ni mogla storiti  A
pulil za končno olajšanje. Tako mora biti, ko      duša      zapušča telo, ko pride čas.Nepopisna veličastnost  A
v gorah, ki, kadar kdo pride, izginejo; naša      duša      potrebuje ubranost, drugače nam ne more biti  A
»Premisli še to !      Duša      ima posebne naloge, ki jih lahko izpolniš samo  A
»Da.« »Ali lahko      duša,      dragi Trazimah, svoje posebne naloge dobro opravlja  A
»Ne more.« »Potemtakem mora nesposobna      duša      nujno slabo vladati in upravljati, sposobna  A
preprosti prozi izčrpno razložil in pokazal, da      duša      z nepravičnostjo skriva v sebi največje zlo  A
in nepremagljiv je pogum, ki je po njem vsaka      duša      v nevarnosti neustrašna in nepremagljiva?«   A
Potemtakem prebiva i v Hadovem domu nekaj ko      duša      in senca, le žal, brez pravega žitja!   A
4 v mračnega Hadesa dom poleti iz udov mu      duša,      trdo usodo tožeč, pusti mladost in moževnost  A
moževnost.5 Ali: ...ko dim razredi se      duša      zgine pod zemljo cvrčeč... Ali to  A
izoblikovati dobre duše, temveč, nasprotno, krepostna      duša      lahko s svojo močjo kar najbolje izpopolni telo  A
prijatelj, z dušo zapoveduje duši; zato njegova      duša      ne sme od mladih nog odraščati s slabimi dušami  A
»Seveda.« »Potem je      duša      takega človeka preudarna in pogumna?«   A
»Da.« »     Duša      neharmoničnega človeka pa strahopetna in surova  A
dela in se nikoli ne posveča muzam? Četudi si      duša      želi izobrazbe, postane to nagnjenje nujno slabotno  A
»Prav gotovo.« »     Duša      žejnega želi v trenutku žeje samo piti.To je  A
prav gotovo nismo v zmoti, če del, s katerim      duša      misli, imenujemo razumski del duše in del, s  A
kakor razum ali je samo njegov del in bi tako      duša      imela le dva dela: razum in poželenja?Ali pa  A
če ni s slabo vzgojo pokvarjena, tako da ima      duša      tri dele, kakor tudi državo sestavljajo trije  A
smo na primer rekli: zdravnik in tisti, čigar      duša      je nagnjena k zdravljenju, sta iste narave.  A
vključenega dela; ob bolečini enega uda trpi vsa      duša.     To izražamo z besedami: človeka boli prst.  A
»Nemogoče.« »Pri ugotavljanju, ali je neka      duša      filozofska ali ne, je treba potemtakem že od  A
»Samo take.« »In      duša,      ki nima čuta za lepoto in izobrazbo, mora nujno  A
iskati dušo z zmerno in uglajeno naravo; takšna      duša      bo brez truda sama od sebe našla pot k temu  A
zapovrstjo našteli vse lastnosti, ki jih mora      duša      imeti, če si hoče res in dobro prisvojiti to  A
posebno če ima njegovo telo iste prednosti kakor      duša.     « »Kako se tudi ne bi!«   A
prizadevanjih. Ko pridejo v leta, v katerih začne      duša      dozorevati, je treba filozofiji posvečati večjo  A
»Tako je.« »Vsaka      duša      potemtakem teži za dobrim in stori vse, da se  A
prvem pododdelku65 (miselnega sveta) uporablja      duša      izvirnike (vidnega sveta), ki so tam posneti  A
prvi pododdelek miselnega sveta, vendar mora      duša,      kadar raziskuje, uporabljati hipoteze.Pri tem  A
ne začne nespametno smejati, če vidi, da je      duša      zmedena in ne more spoznati določenih stvari  A
spoznati določenih stvari, temveč pomisli, ali      duša      morda ne prihaja iz nekega svetlejšega življenja  A
»Tako je.« »Potemtakem je      duša      v takih primerih nujno v dvomu, kaj zaznava  A
Upravičeno. V takih primerih pokliče seveda      duša      najprej na pomoč znanost o številih in razum  A
svoje nasprotje, potem je potreben razsodnik.      Duša      pa je nujno v negotovosti, zato zbudi razum  A
spoznanje ni namreč v teh stvareh. In njegova      duša      ne gleda ne navzgor ne navzdol, pa najsi se  A
trdnjavo v mladeničevi duši,50 ker vidijo, da je      duša      brez znanja, brez plemenitih dejavnosti in brez  A
»Da, tako je.« »Ko je      duša      tako osvojenega mladeniča očiščena vseh teh  A
: ti vidiš, kako občutljiva postane pri tem      duša      državljanov; ob najmanjšem podrejanju je nevoljna  A
mora biti tudi v njem enako stanje: njegova      duša      mora biti zapolnjena s suženjstvom in zatiranjem  A
»Zelo malo.« »Tako tudi tiranska      duša,      mislim dušo v celoti, lahko zelo malo uveljavlja  A
»Nujno revna.« »Potem je tudi tiranska      duša      nenehoma revna in lačna.« »Tako je.  A
»Katerem?« »Ker je      duša      vsakega človeka razdeljena v tri dele, kakor  A
resnici in biti kakor stvari, ki jih potrebuje      duša?     « »Mnogo manj.«   A
Mnogo manj.« »In telo prav tako manj kakor      duša?     « »Da.«   A
»Da.« »Ker je      duša      zapolnjena s stvarmi višje bitne stopnje ima  A
naravi pripadajo, zbuja naslado, potem občuti      duša,      zapolnjena s stvarmi višje bitne stopnje, pristnejšo  A
»Očitno je tako.« »Če sledi vsa      duša      filozofskemu delu in ni v sporu z njim, potem  A
plemeniti del pa sprosti vseh spon. Če pa se vsa      duša      prepusti najplemenitejšemu delu in si pridobi  A
ta popolnost je tolikanj večja, kolikanj je      duša      popolnejša od telesa.« »Tako je.«   A
kaj misliš s tem?« »Ali ne veš, da je naša      duša      nesmrtna in neminljiva?« Začudeno me  A
»Po vsej verjetnosti ne.« »Kaj pa      duša,      ali ima tudi ona svoje zlo?« »Seveda  A
sem nadaljeval, »ne moremo trditi, da lahko      duša      propade zaradi telesne bolezni, ne da bi telesna  A
propasti zaradi napak druge stvari; tako tudi      duša      ne more propasti zaradi tujega zla, ki nima  A
dokler je ne zavržemo, ne smemo trditi, da      duša      lahko propade zaradi vročice, kake druge bolezni  A
kose; prej je treba šele dokazati, da postane      duša      zaradi telesnih nevšečnosti slabša in manj pravična  A
lastno zlo.« »Nihče pa ne more dokazati, da      duša      umirajočega postane zaradi smrti manj pravična  A
biti število duš vedno enako. Če namreč nobena      duša      ne propade, jih ne more biti ne manj in tudi  A
zdravo pametjo. Prav tako ne verjamemo, da je      duša      po svoji naravi polna vseh mogočih pisanih raznolikosti  A
takšno, kakršna naj bi bila po naših ugotovitvah      duša.     « »Vsekakor.«   A
»Vsekakor.« »Da je      duša      nesmrtna, so pokazala zadnja kakor tudi prejšnje  A
ta resnica velja zanjo samo tedaj, kadar je      duša      takšna, kakršna se nam zdaj kaže; to stanje  A
po sebi smo spoznali največje dobro za dušo.      Duša      se mora potegovati za pravičnost, pa najsi ima  A
Takole je pripovedoval: Ko ga je zapustila      duša,      se je z mnogimi drugimi odpravila na pot in  A
kakovostne razporeditve duš, ker mora postati vsaka      duša,      potem ko si izbere novo življenje, tako ali  A
stvari, ki so duši prirojene ali ki si jih      duša      pridobi in so povezane med sabo - da si lahko  A
prejšnjega življenja. Videl je, kako si je      duša,      ki je bila nekoč Orfejeva, izbrala labodovo  A
hotel, da bi ga rodila ženska. Tamirova54      duša      si je izbrala slavčkovo življenje.Videl je tudi  A
zanj odločilo tudi nekaj ptic pevk. Dvajseta      duša      si je izbrala levovo življenje; bila je to duša  A
duša si je izbrala levovo življenje; bila je to      duša      Ajanta, Telamonovega sina, ki ni hotel postati  A
zaradi orožja. Potem je prišla Agamemnonova      duša;      iz sovraštva do človeškega rodu se je zaradi  A
V sredini je prišla na vrsto Atalantina57      duša.     Videla je velike časti, ki jih je deležen zmagovalec  A
med izbirajočimi dušami zadnja Odisejeva60      duša.     Ob spominu na prejšnje trpljenje jo je minila  A
vretence. S tem je bila izbira, za katero se je      duša      odločila, dokončno potrjena.Nato je z dušo odšel  A
svojo davčno napoved. Bob Frankston je nežna      duša      in sijajen programer, ki živi v svetu malo iz  A
svoj prvi milijon,« je zaklicala naša usmiljena      duša,      ko sta Gates in njegov sladoled izginjala v  A
*38 Tedaj jim reče: »Moja      duša      je žalostna do smrti, ostanite tukaj in čujte  A
Reče jim: »Moja      duša      je žalostna do smrti.Ostanite tukaj in bedite  A
*46 Tedaj je Marija rekla: *47 »Moja      duša      poveličuje Gospoda in moj duh se raduje v Bogu  A
Tedaj bom rekel sam sebi: Moja      duša,      veliko blaga imaš, spravljenega za vrsto let  A
človekov mora biti povzdignjen *27 »Zdaj je moja      duša      vznemirjena.In kaj naj rečem:   A
sprejeli vero, je bila kakor eno srce in ena      duša.     Nihče ni trdil, da je to, kar ima, njegova last  A
izročil satanu v telesno pogubo, da bi se njegova      duša      rešila na Gospodov dan. Ni lepo, da se ponašate  A
da boste popolni. Vse, kar je vašega, duh,      duša      in telo, pa naj se ohrani neoporečno, dokler  A
pa se odtegne, ne bo z njim zadovoljna moja      duša.     « Mi pa nismo izmed tistih, ki se umik  A
poslušal iz dneva v dan, je njegova pravična      duša      trpela. Gospod pa zna pobožne rešiti iz preizkušnje  A
bitij. *14 »Sadeži, ki se jih je veselila tvoja      duša,      so izginili, ves sijaj in ves blesk je odpadel  A
Kaj nej rečem ljudem? ‘Vaša      duša      je dons mal na tleh.Tukejle vam bom dal eno  A
stran 186 . / Tej so sle dile Re-inkarnacija,      Duša,      kot jo vidim jaz in Potreba po veri. Knjige  A
pravičnik po zgledu Solženicina, Aleš je blaga      duša      - iz tega izvirajo tako najini odzivi na okolico  B
besede: "O, ko bi brez besed lahko spregovorila      duša.     " Slutnje in namigi merijo na več strani, so  B
-- raziskuje labirint vesoljnih analogij.      Duša      je esenca njegovega ustvarjalnega jaza.V njej  B
Vesoljno Dušo nemških romantikov. Pesnikova      duša      je "odprto okno v večnost" najvišje ideje, skozi  B
duše. "Moja edina domovina je moja puščavniška      duša,     " pravi Balmont."Vse skrivnosti so v nas," mu  B
pomembnejša od zunanjega jezikovnega oblačila pa je "     duša"      besede, verza in pesmi: uglašenost vokalov in  B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1.101 1.201 1.301 1.401 1.501 1.601 1.701 1.801 1.901 2.001 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA