nova beseda iz Slovenije

želja (901-1.000)


podobami. Domnevna oziroma manifestirana Platonova      želja      po delitvi v resnici prikriva neko latentno  C
podob. Platonistične igre definiranja motivira      želja,      da bi iz domene definiranja izrinili določene  C
zgodovina intence kot ojdipske želje: ojdipska      želja      sprva ni nič drugega kot poenotujoča dejavnost  C
ni pravega časa ojdipske želje. Toda če je      želja      premostila nemogoče razmerje dveh časov s spodvito  C
proizvaja smisel; brž ko razumemo, kako deluje      želja      v globini teles, postane jasno, da je vsaka  C
v kateri se produkt, tj. neprava, ojdipska      želja,      izdaja za producenta, tj. pravo željo oziroma  C
produkcijo shizofrenije. In zakaj je ojdipska      želja      neprava?Problem ojdipske želje je, ugotavljata  C
mogoče določiti šele vnazaj, potem ko je kot      želja      potlačena oziroma prepovedana.Čeprav se torej  C
prepovedana. Čeprav se torej zdi, da kot vsaka      želja      tudi ojdipska želja meri naprej, na predmet  C
torej zdi, da kot vsaka želja tudi ojdipska      želja      meri naprej, na predmet, ki je neodvisen od  C
je pred njo, v resnici meri nazaj in je kot      želja      tudi vzpostavljena šele vnazaj.Toda iz tega  C
sprevrnitve tega sveta, v katerem se ojdipska      želja      izdaja za edino željo.Svet ojdipske želje se  C
ojdipska utvara želje ni samo videz, da je      želja      razcepljena, da sta dve poti, ki se prepletata  C
navideznim in pravim nemogoče, se lahko ojdipska      želja      izdaja za apriorni, absolutni pogoj želeče produkcije  C
govorica telesa, ki se ga je polastila ojdipska      želja,      ampak želeča telesa shizofrenije. Videli smo  C
produkcije na začetku izdajata tako ojdipska      želja      kot shizofrena želja; od tod dvoumnost, na katero  C
izdajata tako ojdipska želja kot shizofrena      želja;      od tod dvoumnost, na katero naleti analiza kapitalizma  C
želje povzdignjena v razliko v naravi: ojdipska      želja,      ki naj bi bila po naravi izključno družinska  C
ločnica. Toda v resnici "ni potrebno, da se      želja      projecira v nepresojne družbene oblike, kajti  C
Ojdipsko željo konstituira šele njena prepoved: je      želja,      ker je prepovedana, in ne obratno; za razliko  C
univerzalne in absolutne želeče produkcije je ojdipska      želja      le "univerzalni" in "absolutni" vnazajšnji učinek  C
produkcija v določenih pogojih. Dejali smo, da      želja      poteka neposredno po polju družbenega, ki je  C
rodukcijske sile in produkcijske odnose. Obstajata le      želja      in družbeno, in nič drugega." Iz tega izhaja  C
prehodu od realnosti k Realnemu in nazaj se      želja      zaplete v mreže simbolnega kodiranja, od koder  C
vsake teorije oblasti: zakaj je prepovedana      želja      edina oblika želje, zakaj si ljudje želijo le  C
asociiranja ali parjenja; pravzaprav je to delo želje,      želja      opravlja parjenje ali konekcijo delnih objektov  C
delnih objektov kot proizvajajočih strojev: "     Želja      povzroča pretakanje, želja teče in reže." Vsak  C
proizvajajočih strojev: "Želja povzroča pretakanje,      želja      teče in reže." Vsak delni objekt je tako vpet  C
predmet želje enak sami želeči produkciji in da je      želja      kot produkcija realnega brez manka: "Če želja  C
želja kot produkcija realnega brez manka: "Če      želja      producira, producira realno.Če je želja producent  C
Če želja producira, producira realno. Če je      želja      producent, je to lahko le v realnosti in kot  C
producent realnosti (en réalité et de réalité).      Želja      je ta skup pasivnih sintez, ki poganjajo delne  C
ničesar, njen objekt ji ne manjka. ( . . .)      Želja      in njen predmet sta eno, in to eno je stroj  C
spoloma nedosegljivi falos, pri deklici kot      želja      po penisu, pri dečku kot strah pred njegovo  C
edini subjekt in objekt molekularne ravni sama      želja      na telesu brez organov, kolikor ta posega v  C
struktura vznikne naenkrat; njena prepoved,      želja      ujeta v prepoved in razrešitev prepovedi so  C
prepovedjo formulirana tudi prepovedana vsebina in      želja,      ki meri na to vsebino.V tem pogledu je ojdipska  C
inducirana intenca, "intenca", vsiljena, zamenjana      želja.      Najbolj čudno pri tej indukciji, ugotavljata  C
Deleuze in Guattari, je to, da je premeščena      želja      razglašena za pravo željo zgolj zato, ker je  C
prepovedana, potem je prepovedana zato, ker      želja      meri nanjo (česar ne želimo, tega ni treba prepovedati  C
kjer ju ni več mogoče razplesti. Odslej je      želja      razcepljena, saj ne ve več, kam meri, in prav  C
pomena, da je ta podoba strukturirana tudi kot      želja;      bistveno je, da ojdipska struktura kot celota  C
zamenjave je postavljen v njen začetek, ko ojdipska      želja      nastopi na mestu reprezentirane vsebine.Tak  C
premestitve, da namreč izvede obrat, v katerem se prva      želja      spodvije v drugo.V zgodovini sociusa torej ne  C
in da lahko želeča produkcija (neka "prava"      želja)      potencialno to družbeno obliko požene v zrak  C
požene v zrak. Toda kaj je v resnici neka "prava"      želja,      kajti tudi represija je željena?Kako naj ju  C
ji popolnoma imanentno sopripadajo prepoved,      želja      in prepovedana vsebina in glede na katero je  C
prepovedana vsebina in glede na katero je Realna      želja      transcendentna. Iz tega sledi, da analiza v  C
sprevida in iluzije, to je problem želje, in      želja      je del infrastrukture." Taka razrešitev dvoumne  C
oziroma Realna produkcija želje, ali kar Realna      želja.     Tudi tu analiza simbolnega in imaginarnega ni  C
razločevati, kar je pomenilo, da bo tudi Realna      želja      koncipirana le prek opozicije do nerazločljive  C
vključujoča disjunkcija izključujoči, polna      želja      razcepljeni in subverzivni delirij represivnemu  C
slojev pa tudi bojazen pred izumrtjem družine ter      želja      po širjenju imetja. Tako so bili prvorojeni  C
maturi je končala študij medicine, vendar jo je      želja      po spoznavanju humanističnih ved vodila še na  C
bil povod za končno uresničitev dolgoletnih      želja      in načrtov. 17. novembra se je tako v hiši Majde  C
prihodnje leto prišel na obisk v rodni Ozeljan.      Želja      je res velika, kajti solze ne lažejo ...Več  C
pomenu, subjektiviteta, ki se v nenehni izmenjavi      želja      in identifikacij dialektično artikulira v razmerju  C
prikazovala tako v vlogi zvezdnice (objekta naših      želja)      kot umetnice (mojstrice intencionalnosti).V  C
teatraliziranjem sebe v razmerju do lastne erotike in      želja      ženskih subjektov (pogosto znotraj del) - potencialno  C
biti umetnica v ZDA). Mendietina feministična      želja,      da bi priklicala izgubljene kulte boginj iz  C
Kusamove in drugih body art umetnic sta spodbudili      želja      po vnovičnem razmisleku o postmoderni kulturi  C
scenarija, v katerem se zgodi njena / njegova      želja.      (92) O body artu, kot ga povzemajo podobe Ane  C
celoti ponarejeno kastracijo. (99) Sayreja je      želja,      da bi bila ta fotografija povzetek nekega predhodnega  C
Kojèvejevimi besedami, "vsa človeška, antropogenetska      Želja      -Želja, ki generira Samo-Zavedanje, človeška  C
besedami, "vsa človeška, antropogenetska Želja -      Želja,      ki generira Samo-Zavedanje, človeška stvarnost  C
sužnja". Ali z Lacanovimi besedami, "subjektova      želja      [se] vzpostavi skoz to, da subjekt vidi, kako  C
ki je odvisen od njenih / njegovih posebnih      želja,      te pa so se spet razvile v odvisnosti od njenih  C
definiciji "oropana vsakršnega interesa", kajti      želja      označi presojo kot golo ugajanje: "Vsakdo mora  C
sodb okusa") ne sme razvneti zainteresirana      želja:      "Tako prijetno kakor dobro se nanašata na želelno  C
kognitivna kot pod vplivom telesnih zaznav in      želja:      "S sodbo okusa in z zavestjo o njeni ločenosti  C
utelešeno mesto umetnostnih interpretativnih      želja.     Kot je trdil Kaprow, Pollock razpira kroge udeleženos  C
to privlačnost je, poleg drugega, spodbudila      želja      po gibanju zunaj blagovnega sistema, ki sledove  C
scenarija, v katerem se zgodi njena / njegova      želja.     "(320) ACCONCIJEVO "ODPIRANJE" K (E)FEMINIZACIJI  C
nič ne izhaja. Acconcijeva vrnitev k popku (     želja      po sprostitvi toka tekočin) izdaja nostalgijo  C
umetniškega dela, umetnikova usmerjenost vase in      želja,      da bi bil objekt želje), vrne moški subjekt  C
igri razlik"(367). Tako Acconcijeva očitna      želja,      da bi učinkovitost svojega telesa-kot-subjekta  C
mesto, kjer se zlijejo zaznavanje, mišljenje,      želja,      občutje in snovnost, ter poudari, da ženske  C
Acconci, strateško dejanje zasledovanja vodi      želja,      da bi se opredelil skozi razmerje z drugim,  C
umetnika. In spet, Acconci je priznal, da je      želja,      da bi z uprizarjanjem, in ne z zastiranjem svoje  C
feminizira, uprizori nihajoči krog biseksualiziranih      želja      med seboj in občinstvom. V nasprotju s takšnim  C
kateri gre za projekcijo nezavednih konfliktov in      želja      na drugega - odpira kontingentnost ter performativnost  C
Acconcijeva intersubjektivna histerija -      želja,      da bi oponašal žensko, katere namen je preučevanje  C
in sprevržejo v nevaren tok nepredvidljivih      želja.     Prav ta "deteritorializacija" moškosti, ali z  C
telesa bi lastnega rad se oddáljil! / Čudna je      želja:      želeti, da ljubljeno bitje je daleč!"(532) Hoče  C
razvojem naprednih tehnologij se skriva starodavna      želja,      da bi (s strojnimi, komunikacijskimi in biotehnološkimi  C
identitet, v krog identifikacij, inkorporacij in      želja.     Moja ženskost, denimo, je razkrita v svoji kontingent  C
samo v razmerju do naših drugih projiciranih      želja.      TELO KOT MESO: ORLAN IN BOB FLANAGAN / SHEREE  C
kirurgije se Orlanin obraz na osnovi njenih      želja      preobraža v različne videze), niti ne more transcendirati  C
so se legitimirala skozi potlačitev vložkov -      želja      - interpreta (ali, morda točneje, prek projekcije  C
ustvarjajoče subjekte - skozi dovajanje teh      želja      na samo / samega umetnico / umetnika).Ta poskus  C
vedno neuspešni, se zavzemamo za zastiranje      želja,      ki poganjajo naše sodbe in razlage, da bi tako  C
60. let, o katerem meni, da ga je spodbujala      želja      po demokratizaciji kulture in sprejemanju čutnega  C
vaše) občutje ali (umetničina in gledalčeva)      želja      - deležno prenosa in sprejema"; iz razprave  C
prej prikazuje, da je takšna želena ločitev (     želja      po transcendenci naših teles in smrtnosti, ki  C
Benglis op. 297 Anger, Kenneth homoerotična      želja      op. 327 Ansambel za tri ženske glasove (Connor  C
spolna razlika op. 355; tehnologija op. 702;      želja      op. 654 identiteta op. 654; bolezen; Čikana  C
Škorpijon, ki se vzpenja (Anger) homoerotična      želja      op. 327 Taíno, Indijanci op. 68   C
Razvoj medijske tehnologije poganja prav      želja,      da bi umetno (in vendar privlačno) konstruirali  C
privilegij stila in forme. (18) Tako denimo utopična      želja      z začetka stoletja resda razpira pozabljeno  C
togih oblik klasičnih predpisov, ki ga je gnala      želja,      da bi plesu podelili toplino in vitalnost človeškega  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA