nova beseda iz Slovenije

'o tem, da se' (1.301-1.400)



     Govorila sem o tem, da se kot uradni statistični podatek ne vodi.  G
     Vsebina zakona namreč govori predvsem o tem, da se ustanovi nek zavod.  G
     Ampak; odpovedovati ali govoriti o tem, da se nekdo ne more pogovarjati!  G
     PREDSEDNIK JANEZ PODOBNIK: Ne, glasovali bomo o tem, da se zakon ne sprejme.   G
     Šesti odstavek 2. člena govori o tem, da se lahko vsi prihodki namenijo za vse izdatke.  G
     Meni taka različnost govori o tem, da se niste zmenili, kako boste ravnali v tem primeru.  G
     V naslednjem odstavku sicer govori o tem, da se v posameznem letu lahko porabi 8,8 milijarde.  G
     Govoril sem tudi o tem, da se na primer kmetje na poljih ali v gozdu se ponesrečijo pri delu.  G
     Nisem govoril o tem, da se ne bi to zgodilo, kar se bo dogajalo, ampak da bi se zgodilo drugače.  G
     Prvi amandma govori o tem, da se v prvi alinei prvega odstavka črta besedilo "in v drugem odstavku".  G
     Amandma na amandma vlade, ki ga predlaga odbor, govori o tem, da se črta drugi odstavek 172.a člena.  G
     Sam sem pa trdno prepričan, da ravno določbe zakona govorijo o tem, da se bodo pogajanja nadaljevala.   G
     Prva točka pri tem amandmaju govori o tem, da se letališka dejavnost opravlja kot gospodarska dejavnost.  G
     In po razumevanju ministra, govori o tem, da se bo vračalo, "po prvem izvedenem delu se bo začelo to in to".  G
     Nikakor ne gre za preučitev, ampak gre za zelo natančno zavezo o tem, da se bolj in več opredelijo te določbe.  G
     In potem mi govorimo o tem, da se nam zdi, tudi v svoji obrazložitvi smo zapisali, da je treba pri tem biti zelo precizen.  G
     Ali je sploh mogoče in smotrno govoriti o tem, da se bodo ta sredstva zbirala in evidentirala in porabljala z enega mesta?  G
     Zakon govori o tem, da se občinam dodelijo sredstva za povračilo prispevkov, občine pa dodeljujejo ta sredstva podjetnikom.  G
     Zato mislim, da 74. člen poslovnika - ne vem, če je prav ta - pa govori o tem, da se odbor za finance lahko opredeli do tega.  G
     JANKO VEBER: Repliko imam na izvajanje ministra v tistem delu, ko je govoril o tem, da se bo 1.6.1999 uveljavilo 20%-no povišanje cestnin.   G
     Samo potem bom pa vladi postavil še naslednje vprašanje: vsak dan so polni časopisi o tem, da se počasi ukinja agencija za plačilni promet.   G
     V prvem branju in pri usklajevanju ni bilo nobene diskusije o tem, da se bo nekdo, če hoče to pravico dobiti, moral odpovedati tisti, ki jo že ima.  G
     Torej, to je predmet lustracije in to je del lustracije, in o tem govori resolucija 1096 - tu nedvomno govori o tem, da se tudi na to področje posega.  G
     Predvsem v razmislek gospodu Drnovšku in poslancem LDS: govoriti o tem, da se bo preko volitev in večinskega volilnega sistema bistveno lažje vladalo.  G
     Kot sem rekel, bom z veseljem podprl amandma, ki bo govoril o tem, da se bo to neplačano pripravništvo pokrivalo iz zavoda za zdravstveno zavarovanje.  G
     Proceduralni predlog je bil že dvakrat izglasovan: prvič smo glasovali o tem, da se ta teden ne odloča; drugič, da se prenese na eno od naslednjih sej.  G
     Gre za sklep o tem, da se zadolži Kviaz, da v najkrajšem možnem času, v skladu z vsebino odrejene parlamentarne preiskave, zboru predloži predlog odloka.  G
     Mogoče tudi s kakšnimi dopolnitvami v tem smislu, kajti ta predlog vendar še govori o tem, da se ljudje javljajo in jih potem vpisujejo v volilni imenik.  G
     Amandma, ki sem ga vložil in ki ima tudi podporo komisije za invalide, govori o tem, da se v četrti alinei za besedo "gluhega" dodata besedi "naglušnega".  G
     Torej govorimo o tem, da se omogoči zračnim prevoznikom, da opravljajo svoje potrebe, nikakor ne govorimo o tem, da nekaj preprečujemo, ampak da se omogoča.  G
     Citirali ste člen 193 poslovnika, ki res govori o tem, da se "do začetka glasovanja o amandmajih k členu", mi pa smo že glasovali o amandmajih k temu členu.  G
     In če vam preberem samo en delček izvlečka, ki govori o tem, da se pri 30% zvišanju poseka čisti donos poveča za 65% - v Sloveniji je posek 40% prirasta lesa.  G
     Tudi takrat, ko so pisali ta poslovnik, so seveda razmišljali o tem, da se tam to določilo poslovnika pač ne bi v nedogled izkoriščalo in je ta časovna omejitev.   G
     V tem zadnjem delu je veliko govorila o konsenzu in je veliko govorila o tem, da se je treba dogovoriti in tukaj bi seveda rad zlasti repliciral gospodu Špiletiču.   G
     Hudičevo licemerno je tu govoriti o tem, da se je nekaj dogovorilo z vodstvom RTV, ko pa vendarle tiste stvari, ki naj bi bile dogovorjene, niso vsebovane v zakonu.  G
     Predlog odbora, ki ga vlada podpira, govori o tem, da se to določi s kolektivno pogodbo za javni sektor za vse segmente javnega sektorja in da se določi v višini 5%.  G
     Poskušal sem upoštevati tisti del obrazložitve amandmaja Socialdemokratske stranke, ki govori o tem, da se bo evropska zakonodaja lahko sprejemala tudi v mesecu juliju.  G
     S podporo, ki jo poslanska skupina združene liste najavlja tudi amandmaju dr. Zagožna o tem, da se ta zakon ne bi ukvarjal s stroški, se smisel tega zakona precej spreminja.  G
     Pač pa je pomemben tisti del predloga od poslanskega kolega, ki govori o tem, da se najemna zemljišča in njihov katastrski dohodek ne bi zajemal kot osnova za plačilo dajatev.   G
     Namreč tudi nov zakon o pokojninskem in pa invalidskem zavarovanju govori o tem, da se pokojnina povečuje samo ob daljši delovni dobi in nikakor ne ob povečani pokojninski dobi.  G
     Ampak interpelacija je predvsem ugotovitev, kaj se je dogajalo, sem stvari dokazal, povedal, kako je, in to je podlaga o tem, da se glasuje, ali minister še ostane ali ne ostane.  G
     Res da je prav razmišljati tudi o tem, da se v nekem delu - in deloma se kot prostovoljni - uvajajo tudi že sistemi zavarovalništva v sistem pokojnine, ampak to so le določene dopolnitve.  G
     Ko govorimo o tem, koliko tega letnega prirasta, etata, ki se pač poseka, ali je to 40 ali 50 ali 60%, v vsakem primeru vsi podatki govorijo o tem, da se ga manj poseka, kot je letni prirast.   G
     In jaz vas vabim, da se priključite tistemu načinu reševanja tega problema, ki govori o ustavnih spremembah, in o tem, da se na referendumu potem naknadnem odloča in potrdi ta ustavna sprememba.  G
     Ko sem govoril o tem, da se število upravičencev veča, moram tukaj povedati in razložiti, da ne gre za to, da bi se pri kategorijah, ki so bile opredeljene z zakonom, število upravičencev večalo.  G
     Mi moramo odkrito spregovoriti o tem, da se je s podelitvijo novih državljanstev skokovito, strmo navzgor povečalo tudi število, med navednicami "upravičencev" ali pa "neupravičencev" nošenja orožja.  G
     In na koncu bi rekel: zdravniška avtonomija ni avtonomija o delovnem času, zdravniška avtonomija o dohodkih, zdravniška avtonomija o tem, da se bojo v pogajanjih odločili, da je dežurna ura enaka naduri.   G
     Na drugi strani pa nimamo programa vzdrževanj tako imenovanih vseh ostalih cest, državnih cest, kar govori o tem, da se bomo vozili po čedalje slabših cestah, po čedalje slabše vzdrževanih cestah in podobno.  G
     Opozorila bi poleg tega 305. člena še na 304. člen, ki govori tudi o tem, da se uporabljajo tudi za naložbe vzajemnega pokojninskega sklada določbe zakona, ki ureja zavarovalništvo, o naložbah kritnega sklada.  G
     Seveda ne bom govoril o tem, da se ustavno sodišče nikoli ni opredelilo do višine in načina vračanja, je pa zahtevalo, da se v zakonu opredeljena dolžnost izvrši in uredi z zakonom - posebnim ali kakorkoli že.   G
     Govorimo pa o tem, da se predvsem sorazmerni delež ugotovi, koliko je tistega, kar naj bi res nekomu mogoče pripadalo, koliko je pa pač tega že bilo, bi rekel, upoštevanega skozi nepovratna sredstva in podobno.   G
     Že včeraj je bilo povedano, očitno vas ni bilo tu v parlamentu, da pač to niso mogli biti takrat kapitalski vložki, ker takrat nihče ni predvidel in razmišljal o tem, da se bo socialistični sistem kdaj spremenil.   G
     Poleg tega pa tudi sicer zakon o financiranju občin lepo govori o tem, da se občinam lahko dodelijo dodatna sredstva za programe, za katere so zadolžene, seveda pa morajo imeti za to podlago v zakonu ali ustreznem predpisu.  G
     MAG. SLAVKO DEBELAK: Gospod Demšar! Slovenija in Italija nimata sporazuma o tem, da se medsebojno obveščata o odpustih oziroma o sprejemih v državljanstvo, zato vas bom verjetno razočaral pri vašem vprašanju oziroma z odgovorom.   G
     To je seveda zavajanje, to je neresnica in amandma, ki smo ga predlagali in ki ga je odbor sprejel, govori samo o tem, da se dobiček izkorišča oziroma uveljavlja za koristi zavarovancev in uporablja izključno v korist zavarovancev.  G
     Poudarili bi radi, da se po našem prepričanju podaljšuje pokojninska doba in starost za upokojitev v, da rečem, realnem ali maksimalno možnem obsegu in govoriti o tem, da se položaj zavarovancev bistveno ne spreminja, enostavno ni res.   G
     Predvsem v petem odstavku, ki govori o tem, da se občine zaradi že izkoriščenega potenciala zadolževanja ne bodo mogle dodatno zadolževati za tista sredstva, ki so sicer predvidena v nacionalnem programu skozi republiški stanovanjski sklad.  G
     Tekla je beseda seveda o tem, da se reši problem izgube RTV, da se zagotovi financiranje na osnovi vse bolj agresivnih medijev, ki so v privatni lasti, da se reši vprašanje čedalje dražjih športnih prenosov in vprašanje komercializacije RTV.  G
     Menim, da je to stvar dobrega informiranja, dobrega medsebojnega dogovarjanja o tem, da se na domačem terenu reče, v redu, kdor ima že pokojnino, bi rekel, dobro ni kaj, jaz to tebi dam, vnuku ali komurkoli in zadeva se potem tako tudi konča.  G
     Torej tudi jaz, ko sem včeraj govoril o tem, da se mi ne zdi prav, da nekaj plačujem, neke prispevke, od katerega imajo nekateri ugodnosti, ki njim po moje ne pripadajo, tu pa zavestno se odločam in ker imam še nekaj delovne dobe, bom tudi plačeval.  G
     DR. RADO BOHINC: Odločitev o tem, da se kot ciljano razmerje določi 1:10, je bila odločitev državnega zbora v drugem branju, kjer nas je zbor s posebnim sklepom zavezal k temu, da vzpostavimo mehanizem odprave tako visokega razmerja, kot ga imamo sedaj.  G
     Ostalo pa odvisno od tega, koliko bo kdo na svoj individualni račun dajal, s predpostavko povprečne plače 100.000 (spet zaokrožim), ob tem, da jih 70% dobiva do povprečja, in da govorimo o tem, da se nam vsak dan povečuje socialni prag in število revščine.  G
     Mnogokrat je bila tista, ki je zahtevala, da vlada pripravi zakon o privatizaciji bank, pa naj si bo to v letu 1996, ko vemo, da smo v zakonu, ki je govoril o tem, da se pokrije certifikatski primanjkljaj, da smo na tistem spisku videli tudi sanirane banke.  G
     Zato menim, da je to stališče, ki ima poleg tega še to rezervo, da govori o tem, da se prouči ta možnost, smiselno, in bi prosil poslanke in poslance državnega zbora, da podprejo predlog, ki je nastal v poslanski skupini Združene liste socialnih demokratov.  G
     Majhen kanček upanja seveda še vedno obstaja, predvsem v tistem poglavju nacionalnega stanovanjskega programa, ki sicer v oklepaju govori o tem, da se na demografsko ogroženih območjih poskušajo zagotoviti tudi drugi ustrezni finančni viri in ne samo krediti.   G
     In še tretji argument, ki govori o tem, da se povečujejo te takse, ni točno, kot se boste vsi spomnili, pri prvem odložilnem vetu je bila vrednost točke 20 tolarjev, v sedaj sprejetem zakonu je vrednost točke 15 tolarjev, to je vrednost točke, ki velja tudi sedaj.  G
     To je možno narediti, da se ta del besedila briše, če ostane amandma oziroma če bo sprejet amandma pod številko 5, ki pa govori o tem, da se osebe iz prve alinee prejšnjega odstavka tega člena dogovorijo oziroma sporazumejo za člana z volilno pravico, torej za enega.  G
     Minister za finance je torej s tem uradno priznal, da vlada ni pripravila posebnega privatizacijskega zakona bank, saj se banki privatizirata na podlagi splošnih zakonov, in da je s tem kršila tisti del sklepa državnega zbora, ki govori o tem, da se pripravi poseben zakon o privatizaciji bank.  G
     V tem predlogu ni bilo opaziti, čeprav je minister že nekaj omenil, ampak ni bilo opaziti, omenil je to samo v navezi z gospodom državnim sekretarjem dr. Pirkmajerjem, kjer je bilo govora o tem, da se ta ocenjevanja že vršijo, se pravi v tem primeru je bilo omenjeno ocenjevanje teh saniranih bank.  G
     Predlog poslanske skupine socialdemokratske stranke se nanaša na četrti odstavek 13. člena zakona, ki govori o tem, da se je žrtvam, ki so bile v času izvršenega nasilja mlajše od 15 let, priznalo skupno pokojninsko dobo, pač tisti čas, ki so preživele pod določenim nasiljem oziroma pod nasilnim ukrepom okupatorja.  G
     Da izgradnja avtocest pomeni povečanje tovornega prometa in da tudi ob neizgradnji železniškega omrežja ne bo možno realizirati tudi teh ciljev resolucije, ki govorijo o tem, da se tranzitni cestni tovorni promet v čim večji možni meri preusmeri na tisti prometni podsistem, ki je ekološko in energetsko sprejemljivejši.  G
     Ugotavljam, da pogoji in amandmaji, ki so predloženi k temu členu, seveda, nekoliko izboljšujejo samo vsebino tega zakona, še vedno pa, seveda, sem mnenja, da vsi naslednji členi, ki govorijo o tem, da se ta vsebina 1. člena dejansko tudi izpelje v praksi, niso upoštevani ne v naslednjih amandmajih ne v naslednjih členih.   G
     To posebej pozdravljamo in podpiramo in veselijo nas tudi zadnje relativno optimistične ocene ministra in njegove izjave o tem, da se pripravljajo določeni novi kompromisni predlogi, s katerimi bi bilo mogoče priti v državni zbor kot z usklajenimi ali pa vsaj po bistvenih vprašanjih usklajenimi stališči socialnih partnerjev.  G
     Da ne govorim o tem, da se niso potrudili in pogledali geneze, kako je sploh do teh predlogov prišlo, da bi ugotovili, da jih je skupina 12 poslancev že v prvi obravnavi predlagala kot predlog stališča in je bilo to stališče z dvotretjinsko večino državnega zbora sprejeto in od takrat naprej figurira v tem predlogu besedila.   G
     Kašljanje, zato se ne sliši.) in tam nas je bilo veliko in tam ni bilo dogovora o tem, da se bo ta zakon prekvalificiral v hitri postopek in da se bo na ta način uredilo, ampak je bil govor o tem, da se sprostijo postopki in da se naredi vse za to, da se to uredi; vsa druga vprašanja se pa lahko v naslednjem postopku urejajo.   G
     Kašljanje, zato se ne sliši.) in tam nas je bilo veliko in tam ni bilo dogovora o tem, da se bo ta zakon prekvalificiral v hitri postopek in da se bo na ta način uredilo, ampak je bil govor o tem, da se sprostijo postopki in da se naredi vse za to, da se to uredi; vsa druga vprašanja se pa lahko v naslednjem postopku urejajo.   G
     Do tega vprašanja sem pa prišel na podlagi nastopa gospoda ministra, ki je dejal, da je do razmišljanja o tem, da se v predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ne vnesejo več določbe, ki bi omogočale ustanovitev drugega stebra iz razlogov, ker je skupina priznanih strokovnjakov ocenila, da ta hip pogojev še ni.  G
     Ta agencija je delo končala, in moram reči, ko je bilo delo končano, še zmeraj je visel sklep državnega zbora, ki je govoril o tem, da se bodo banke privatizirale oziroma lastninile, čeprav so bile, bom temu rekel, državne, vendar del tega preostanka teh neopravljenih sanacijskih operacij je šel pa na slovensko razvojno družbo.  G
     Zato seveda v poslanski skupini združene liste pričakujemo, da bo vendarle stekla bolj konstruktivna razprava - tudi s strani predlagatelja pri reševanju socialnih stanovanj - kajti na odboru za infrastrukturo je bilo do sedaj kategorično zavrnjeno kakršno koli razmišljanje o tem, da se za socialna namenjajo tudi nepovratna sredstva.  G
     Zato upravičeno sprašujem, povejte, kdo bo vse to plačal oziroma prepričan sem, da takšni podatki govorijo le o tem, da se pretežni del, ne pretežni, ampak ena tretjina sredstev, ki se dejansko porabijo, pravzaprav nekako odmikajo na takšen ali drugačen način v prihodnje, vendar slej ko prej bo prišel čas, ko bo treba tudi to plačati.   G
     In jaz razumem in verjamem, da to ne more narediti resor pravosodja, čeprav mi je gospod Marušič takrat obljubil, da bo resor pravosodja razmišljal o tem, da se zagotovi brezplačna pravna pomoč staršem za izterjavo preživnine in da v tej smeri že pripravlja ustrezen zakon, vendar zgleda, da je v enem letu pozabil, kaj je takrat odgovoril.   G
     V splošnem pa zakon bomo podprli in ga podpiramo in upam, da bo enkrat prišel tudi zakon o tem, da se bo spremenil tudi naš grb, ki ni grb, ampak je nekakšno "skropucalo", nekakšen znak gasilske zveze ali mogoče hidrocentrale ali kaj podobnega, da se bo vsaj še tisto popravilo, da bo imel potni list tudi izgled takšen, kakršnega imajo potni listi.   G
     Če se ne motim - mislim pa, da je to razvidno iz zapisnika - je ravno predsednik ljudske stranke dejal, da bo obvestil vodstvo državnega zbora o teh stvareh, prav tako pa da bo sprožena iniciativa o tem, da se preveri, ali je bil sklep o tem, da se zakon z navadno večino iz drugega vrne v prvo branje, sploh korektno sprejet, v skladu s poslovnikom.  G
     Amandma, ki ga je sprejel Lavrinčev odbor oziroma Lavrinčev amandma, govori o tem, da se razreda D2 in D4 dvigneta za 2, ker pa tega včeraj nismo vedeli in je vlada to po njenih zagotovili čez noč spremenila, ta amandma samo dopolnjuje Lavrinčev amandma s tem, da tudi višješolske predavatelje in ostale strokovne delavce dvigne za razreda na višje.   G
     Če se ne motim - mislim pa, da je to razvidno iz zapisnika - je ravno predsednik ljudske stranke dejal, da bo obvestil vodstvo državnega zbora o teh stvareh, prav tako pa da bo sprožena iniciativa o tem, da se preveri, ali je bil sklep o tem, da se zakon z navadno večino iz drugega vrne v prvo branje, sploh korektno sprejet, v skladu s poslovnikom.  G
     Sprašujem vlado, kdo od slovenske uradne politike je svetoval gospodu Ivanu Kapetanoviču, predstavniku hrvaškega kulturnega doma in hrvaških organizacij v Sloveniji, naj vloži na naslov predsednikov obeh držav, ministrov za zunanje zadeve obeh držav in veleposlanikov obeh držav prošnjo oziroma zahtevo o tem, da se v Sloveniji uvede hrvaška manjšina.  G
     Če bi uspeli doseči dogovor med političnimi strankami o tem, da se to vprašanje, tako kot evropska vprašanja, tista, ki so pomembna za harmonizacijo naše zakonodaje z Evropsko unijo, nekako izločijo iz tekočih političnih predvolilnih prepirov in da o tem dosežemo morda nek poseben dogovor, v tem primeru bi lahko tudi v letošnjem letu morda razrešili to vprašanje.  G
     In jaz mislim, čas bo ali pa primerni trenutek bo, ko bomo razpravljali o zakonu o spremembah zakona o računskem sodišču in pa o poročilu računskega sodišča za zadnji dve leti, da se bomo pogovarjali o tem, da se bo računsko sodišče v prihodnje več lotevalo velikih projektov, preventivno prej, preden se začnejo izvajati, s tem da angažirajo eksperte, domače ali tuje.  G
     Gre namreč za dejstvo, da tretja oziroma druga alinea tretjega odstavka tako kot je zapisana, govori o tem, da se še naprej mora, kot je gospa državna sekretarka rekla, upoštevati gostota pokojninske dobe, skratka lahko dobi, da rečem, slovensko pokojnino nekdo, ki je najmanj v zadnjih 10 letih bil 80 mesecev pri nas zavarovan ali v 5 letih 40 mesecev, kar je v redu in kar jaz podpiram.  G
     Izkazuje se, da, če gremo nazaj, da je v tistem primeru seveda problem, da ni pripravljene dokumentacije in da je problem, da ministrstvo za zdravstvo, po moji presoji, ne upa določiti prioritet in s tem seveda razbremeniti državni zbor in vso zainteresirano javnost o tem, da se enkrat prerekamo o pediatrični kliniki, drugič se pač prerekamo o sredstvih za onkološki inštitut in tako naprej.  G
     Gre tudi za čisto človeške, medčloveške odnose in da ne bi res komentiral preveč, bi samo to dejal: Spoštovani kolegi in pa seveda tudi kolegice, predlagam, da se pa vseeno opredelimo do tega, da ne bomo delali takšnega razslojevanja med ženskim in moškim delom in predlagam, da glasujemo o tem, da se opredelimo do predloga, da bomo skušali biti strpni do naših poslanskih kolegic in da takšnih predlogov ne bi več dajali.  G
     Gre za izredno občutljivo področje poseganja v zasebnost posameznika in zaradi tega bo naša poslanska skupina podprla vse tiste spreminjevalne predloge pri tem zakonu, ki bodo za nas prepričljivi z vidika varovanja človekovih pravic pri poseganju v zasebnost in z vidika tega, da se ne bi kršila izrecna ustavna prepoved o tem, da se osebni podatki ne smejo uporabljati v nasprotju z namenom, zaradi katerega so bili zbrani.  G
     Naslednja zadeva pa je, da kot občina tudi nismo glede na 24. člen zakona o lokalni samoupravi razpravljali o tem, da se iz državne lastnine prenese na lokalno samoupravo, čeprav ta 24. člen pravi: "Po predhodnem soglasju občine lahko država z zakonom prenese na občino opravljanje posameznih nalog iz državne pristojnosti, državni zbor mora pred sprejemom zakona, s katerim se občini v opravljanje prenesejo posamezne naloge iz državne pristojnosti, pridobiti predhodno soglasje občine.  G
     Jasno pa je, da če amandma k zakonu o spremembah in dopolnitvah zakona lokalni samoupravi ne bo sprejet, sem seveda zainteresiran, da v resnici brez "fige v žepu" se sprejme amandma, ki govori o tem, da se na naslednjo sejo uvrsti predlagani zakon o glavnemu mestu Republike Slovenije, ki v resnici je potreben v tej državi, da se seveda ustvari pravno podlago sporazumnega urejanja medsebojnih razmerij med mestno občino Ljubljana in Republiko Slovenijo, ki seveda izhaja iz dejstva, da je Ljubljana glavno mesto Republike Slovenije.   G
     Seveda je treba še par besed o tem, da se na ta način, če bi bil zakon sprejet v predloženi obliki, nekaj razširi krog upravičencev do statusa žrtev vojnega nasilja, ob čemer bi rad poudaril, da le-te žrtve vojnega nasilja ne bi pridobile enakih pravic, kot jih imajo ostale žrtve vojnega nasilja po uveljavljenem zakonu, ampak samo del; to je tisti del pravice, ki se nanašajo na zakon o poplačilu vojne odškodnine oziroma na tisti del pravic žrtev vojnega nasilja po posebnem zakonu, ki je tudi v proceduri v državnem zboru in katerega drugo branje je bilo že opravljeno.   G
     Kajti po mojem presojanju teksta, ki sem ga z veliko skepso in seveda z veliko žalostjo interpretirala, menim, da se vendarle obračamo na slovenski narod z vprašanjem, ki se pravzaprav ne glasi, ali ste za sprejem oziroma potrditev zakona, ki je bil sprejet pred kratkim, ampak se obrača oziroma uporablja dikcija, ki govori o tem, da se soočamo z nekimi pravicami, ki so bile dodeljene psihično motenim ženskam, ženskam, ki so plodne, a so brez partnerja, se pravi so brez tistega, ki bi jih osemenil, zato so bizarne, perverzne, so izgube, so škodljive, so neprimerne, so neprivlačne in so nezaželene.  G
     Seveda, gospod Krivic v svojem pravnem mnenju govori o tem, da se lahko sproži dolgotrajen in zamuden postopek za razveljavitev te zakonske odločbe pred ustavnim sodiščem; pravi pa tudi, da lahko sam predlog zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami - pravi: "Pravnosistemsko sicer ni zaželeno, da bi specialni zakon preveč odstopal od krovnega zakona, vendar pa je z ustavnopravnega gledišča nesporno, da zakonodajalec lahko s specialnim zakonom, ne le določi izjeme od ureditve v splošnem zakonu, ampak da lahko z novo določbo v specialnem zakonu tudi nadomesti sistemsko določbo splošnega zakona."   G
     On govori o tem, da se postavlja na stran 75% volilcev, ki niso zaupali oblasti liberalni demokraciji, kot da ne bi vedel, da imamo proporcionalni večinski sistem, da se na principu koalicije sestavlja vlada, in tudi DeSUS, ki je imel 5% glasov, je danes na oblasti, ampak lahko bi bila tudi Socialdemokratska stranka na oblasti, lahko bi bili tudi krščanski demokrati ali pa združena lista, ampak očitno takrat, tako kot se pač sestavljajo vlade v takih sistemih kot je pri nas, je stranka z relativno večino dobila mandat oziroma predsednik je bil tukaj določen za mandatarja in se je seveda vlada sestavljala.  G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 1.401 1.501 1.601 1.701 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA