nova beseda iz Slovenije

'na to, da se' (1.701-1.800)



     Zato pač apeliram na to, da se dejansko tega tudi držimo.  G
     Očitno niso mislili na to, da se še lahko o tem pogovarjamo.   G
     Lahko pa vplivamo na to, da se njene posledice čimbolj omejijo.  G
     Pozivam pa na to, da se zavedamo posledic ene ali drugačne odločitve.  G
     Vlada je pristala na to, da se zakon po rednem postopku danes sprejema.   G
     Pa vendarle je potrebno, glede na to, da se je oglasil tudi kolega Gostiša.   G
     Torej, zakaj ne prehajamo na to, da se uredijo licence in verifikacije klavnic?  G
     Ne glede na to, da se včasih pobahamo, da je to seveda posledica tudi davka na dodano vrednost.  G
     Potem bi verjeli, da ta država, da imamo funkcionarje, ki mislijo na to, da se problemi rešujejo.  G
     Včeraj sem tudi opozoril na to, da se lahko tistim, ki pravijo, kako se mudi, odgovorimo: "Nič se ne mudi."  G
     Glede na to, da se je še danes spreminjal tekst, bi vseeno prebral malo daljšo obrazložitev mnenja našega ministrstva.  G
     Glede na to, da se mi želimo vključiti v Nato, bi bilo za nas zelo zanimivo, če bi nam širše pojasnili to vaše stališče.  G
     Prej izid v zvezi s to odločitvijo ni bil ravno tesen, kar kaže na to, da se je glasovalo po ločnici pozicija, opozicija.  G
     Kavtela, ki je v tretjem odstavku, je v bistvu premalo, samo kaže na to, da se predlagatelj zaveda tega, kaj je predlagal.  G
     Jaz sem že opozarjal na to, da se nam ravno na tem področju kar neprestano dogajajo stvari, da je državni zbor v zaostanku.  G
     Prvi sklep se nanaša na to, da se opravi temeljita analiza podražitev posameznih odsekov do konca leta 1997 in v roku 90 dni.   G
     Slišal sem, da je bil celo javni poziv, da naj se glede na to, da se bo zakon spremenil, zdaj ne uvajajo stečaji po uradni dolžnosti.  G
     Zdaj pa ne glede na to, da se bom potem še morebiti oglasil, ampak bi hkrati tudi govoril o tistem, kar se je zgodilo včeraj na odboru.  G
     Kaže na to, da se skuša pridobiti neka niša, preko katere bo možno kršiti človekove pravice in temeljne svoboščine in ostati nekaznovan.   G
     Baje se je stvar dogajala celo brez tega, da bi za to vedela vlada, v kar jaz zelo dvomim glede na to, da se tako okleva pri razčiščevanju.  G
     Indeksi rasti v proračunu, po moji sodbi, ne bi smeli presegati 1 oziroma 100, glede na to, da se je v preteklih treh letih ogromno povečal.  G
     Želel bi opozoriti na to, da se sredstva relativno zadnja tri leta znižujejo in zato sem tudi predlagal amandma za povečanje za 5 milijonov.  G
     Se pravi, vi lahko čakate na to, da se bodo vsi tisti premislili, ki so za, in bodo postali proti, minister bo počakal na to, da bo večina za.  G
     Nič od tega ni dobro; ne to, da sedaj čakamo in ne vemo, kaj bo, niti da se čaka na to, da se razmerje sil v okviru tega istega parlamenta spremeni.  G
     Tisti, ki bi želel, da se stvari odvijajo drugače, bi po petih letih razprav vendarle pristal na to, da se odloča o večinskem volilnem sistemu danes.  G
     Tudi nekatere analize, ki jih je bilo moč narediti v tem kratkem obdobju, kažejo na to, da se vendarle začne ali želi začeti z veliko novimi investicijami.  G
     Računam pa tudi na to, da se bo kdo od predstavnikov vlade oglasil in povedal tukaj pred državnim zborom, zakaj vlada in odbor ne podpirata tega amandmaja.  G
     Bojim se, da podatki, ki so navedeni, že kažejo na to, da se nam čas izgradnje, ki je bil dogovorjen in za katerega smo se v parlamentu dogovorili, odmika.   G
     Kajti prav gotovo je dejstvo, da Družba za izgradnjo avtocest računa na to, da se poslanci zavedamo, da avtoceste potrebujemo, in pričakuje seveda tudi podporo.  G
     Še posebej seveda na to, da se srečujemo v Sloveniji z velikim demografskim problemom in z zniževanjem natalitete in z "umiranjem na obroke", da se izrazim plastično.   G
     Gospodu Ruparju repliciram glede na to, da se v javnosti tudi on in njegova stranka zavzema v stilu: edino, kar želimo in zahtevamo, je transparentnost, jasnost in preciznost.  G
     Nadalje bi želel opozoriti na to, da se poskuša tudi tiste informacije, poročila, ki naj bi jih dobil ta organ za nadzor, ker se predlaga posebno telo, da so to državna tajna.  G
     A glede na to, da se v tem državnem zboru nikoli ne ve izid glasovanja, vseeno zastavljam vprašanja, na katera bi vendarle želel odgovor možnega, se pravi potencialnega mandatarja.  G
     Tisti, ki poskuša to spremeniti, seveda ima pri tem težave in naleti pri tem na težave, na to, da se pač s tako čarovnijo spreminjanja manjšine v večino pač vsi ne moremo strinjati.   G
     To je zelo zanimiv citat: "Načelno pa v situaciji, kakršna je, velja predlog podpreti, ne glede na to, da se pravzaprav soočamo s predlogom, ki ga v praksi ni nikjer, razen v Turčiji."  G
     Glede na to, da se gradi most in nadvoz prek železniške proge, kajti železniška proga se pripravlja za hitrost 160 km/uro, narejeni so projekti, potrebno je še vodnogospodarsko soglasje.  G
     Glede na to, da se letošnji proračun povečuje za 109,4%, se pravi indeks je 9,4, se mi zdi popolnoma normalno, da bi se vsi proračunski porabniki nekako ulovili ali uokvirili v to povečanje.  G
     Zagovarjal pa ga je tudi takrat, ko bi naj naša država s sporazumom pristala na to, da se bo z neko drugo državo, z Vatikanom oziroma svetim sedežem, pogovarjala o odprtih vprašanjih šolstva.  G
     Če tega ne bomo sposobni, se nam ta projekt lahko podre in ne glede na to, da se je novela zakona rodila v poslanskih vrstah, bo odgovornost oziroma večji del odgovornosti za to nosila vlada.  G
     Velika večina ljudi, ki so vložili zahtevke za denacionalizacijo za povračilo svoje lastnine, žal, po letu 1991 oziroma po sprejetju zakona šest, sedem let čaka na to, da se jim bo lastnina vrnila.  G
     Pa ne zaradi tega, da bi se poskušali čim bolj približati kriterije Evropske unije, da smo čim bolj pripravljeni na odprtost oziroma na to, da se spremembe čim lažje uvajajo na področju kmetijstva.  G
     Kajti vemo, koliko dolgo je sedaj ta program nastajal in računamo tudi na to, da bi bilo pametno že razmišljati, glede na to, da se v zdravstvu zadeve hitro spreminjajo, tudi na naslednje desetletje.  G
     Če se ga bo skušalo reševati tako, da se bo retroaktivno - se pravi, za nazaj - spreminjalo pravila igre, potem opozarjam vse skupaj na to, da se s tem jemlje v roko meč, ki je nabrušen na obeh straneh.  G
     Ne bom pa pristal - in tudi mi poslanci, krščanski demokrati ne moremo pristati - na to, da se sedaj ta megla vleče naprej, ta tajinstvenost teh organov in tega dela in podobno, da se ne ve, kako in kaj.  G
     Glede na to, da se pač greste še naprej - program, ki ni nacionalen, ki je pač koalicijski - koalicijski, rebalans koalicijskega programa izgradnje avtocest, zahtevam v imenu naše stranke eno uro odmora.  G
     Moram vam, jaz sem pred nekaj leti še bil na občini v službi in glede na to, da se je ves čas govorilo o teh borčevskih penzijah, da jih je vsako leto več, sem želel zvedeti, ali je to res ali to ni res.   G
     Tudi sicer nam bo s tem prihranil veliko časa, tudi sam bi moral pomisliti na to, da se sicer sedaj vsuje ob interpelaciji, ki je naslednja točka dnevnega reda še marsikaj drugega, kar ni vezano na Holmec.  G
     Seveda, glede na to, da se vključujemo v Evropo, bo potrebno tudi na tem področju slediti evropskim standardom in zadeve s tem monopolom odpraviti in uvesti tudi na tem področju nekoliko bolj tržne odnose.   G
     Zato bi apeliral na to, da se to število pribeglih ali pribežnikov sorazmerno razpršeno porazdeli po državi, razen tam, kjer je združevanje družin, katerih nekdo ali oče ali kdorkoli že živi na neki lokaciji.   G
     To trditev mi dokazuje tudi pregled karte mejnih prehodov, ki so najbolj redko posejani ravno ob južni meji in tudi to kaže na to, da se je zelo malo, ponovno poudarjam, realiziralo ravno pri razvoju tega območja.   G
     Torej zanimivost je pač seveda tudi naslednja pri tem, da vlada očitno pristaja na to, da se iz državnega proračuna zagotavljajo dodatna sredstva lastnikom denacionaliziranih stanovanj, občinam in ostalim lastnikom pa ne.  G
     Menim, da kaže opozoriti na to, da se tudi v tem predlogu proračuna, tudi na podlagi amandmajev, ki predstavljajo dopolnjen predlog proračuna, kažejo neki trendi v proračunu, ki jih bo treba nekoč v prihodnosti preusmeriti.  G
     Ker sem pa že pri besedi, pa glede na to, da se nismo opredeljevali do amandmaja pod zaporedno številko 4 slovenske ljudske stranke, me zanima, zakaj in kako si predstavljamo, da bomo v krovnem zakonu govorili o prvem letu.  G
     Pri odločbah o odmeri davka ne gre vselej za visoke zneske - kot vemo - tako visoka taksa bi pa vplivala na to, da se prizadeti ne bi odločali za pritožbe o davčnih zadevah, čeprav vemo, da so te odločbe pogosto nepravilne.   G
     Zato jaz takega amandmaja seveda ne bom podprl, ne glede na to, da se seveda pokrivajo nekateri interesi posameznih občin, pa tudi regij, kajti menim, da gre za nekorektno prerazporejanje sredstev iz enega namena na drug namen.  G
     Menim, da ta državni zbor nikakor ne bi smel na osnovi nekih vprašljivih strokovnih argumentov pristati na to, da se vnesejo določila, ki omogočajo zlorabo teh posebnih metod in sredstev, torej zloraba je stvar celotnega problema.  G
     Proračun zmore samo toliko, kot zmore in vedno razumem, recimo tudi to, nekatere stranke, ki ste pa bolj, vsaj predpostavljam, da gledate na to, da se koristno nekaj rabi in ste proti temu, da se vsaj s tem zakonom naredi prva stopnja.  G
     In v nobenem primeru, v nobenem primeru ne bi smeli pristati na to, da se neka politična stranka, pa tudi če je to združena lista, razglasi za bolj pristojno za opredelitev, za odločitev o rezultatu referenduma, kot pa je to ustavno sodišče.  G
     Torej, Slovenija je, ne glede na to, da se to morda mnogim zdi zelo čudno, izrazito socialno naravnana družba, tudi po kriterijih odstotkov in deležev, ki jih imajo posamezne oblike uporabe teh sredstev v državnem proračunu in v javni porabi.   G
     Zato še apeliram na to, da se ta 2. točka umakne, naj opozorim tudi na to, da take določbe ni predlagala niti v zakonu o Sovi niti v kakšnem drugem zakonu, in da take določbe seveda sodijo v čas, za katerega smo smatrali, da je že zdavnaj mimo.   G
     Že v uvodu sem rekel, da združena lista ne nasprotuje vašemu imenovanju, kljub temu, da smo opozicijska stranka, glede na to, da se v večini vaših izjav in stališč z njimi strinjamo, pa smo pripravljeni prevzeti odgovornost za to, da vas podpremo.  G
     Tako menim, da to jemljemo kot eno in drugo, skupno dogajanje, ne glede na to, da se je točka drugače imenovala, ampak predvsem ta točka, ki se je začela z 2.11., ker ta interpelacija je bila vložena 2.11., zadeve okrog Holmca so se pa pojavile kasneje.  G
     Glede na to, da se Trdinov vrh večkrat povezuje in je seveda povezan z vojaškim objektom, si jemljem to pravico, da vam obrazložim določene zadeve s Trdinovim vrhom, ki so bile pojasnjene tudi predsednikom vseh parlamentarnih strank na zadnjem zasedanju.   G
     Nedvomno bodo te težave, ki so se na terenu pač pojavile, ki predhodno - žal - niso bile dovolj natančno raziskane, ker je idejni projekt delala občina - na to, da se ne delajo predhodna vrtanja, jaz stalno opozarjam, žal me tukaj stroka včasih drugače poduči.  G
     Glede na to, da se te spremembe v svetu dogajajo relativno hitro in imajo značaj sprememb, ki jih posamezna država ali posamezno gospodarstvo ne more kontrolirati samostojno, je previdnost in ustrezna fleksibilnost po potrebi prilagajanju javnofinančnih tokov tudi nujna.   G
     In glede na to, da se mi tako radi deklariramo, da smo demokratična država, da želimo vstopiti v narod evropskih držav, ki imajo to tradicijo in kjer volivci imajo možnost, da preverijo delo svojih poslancev, zato menim, da je pošteno, da damo to možnost tistim, ki želijo to preveriti.  G
     Če bi analizirali, kdo so tisti, ki temu nasprotujejo, in glede na to, da se tukaj pokrivajo s stroko, potem velja povedati, da skupnosti zavodov, tako kot se predstavlja, ni od leta 1983; takrat je bila reorganizirana v neko samoupravno skupnost zavodov in tudi ta je padla s padcem družbenega sistema.  G
     Gospod predsednik, glede na to, da se razprava nekako bliža h koncu in da sem na začetku opozoril na dejstvo, da nimamo pisnega mnenja vlade, ponovno opozarjam na to, da želim imeti pisno mnenje vlade, kljub temu, da ga je predstavnik vlade tukaj prebral, ker mislim, da bi v tem času bilo možno to že razdeliti.   G
     Ampak opozarjajo na to, da se zadeve niso urejale strokovno, da se je regulacija izvajala tam, kjer je voda poplavljala do zdaj in so ljudje pričakovali, ta področja so imenovali poplavna področja in so vedno vedeli, da voda tam poplavlja, ko naraste, ampak se tudi umakne v struge in tam so to nesrečo pričakovali.  G
     Gozdna gospodarstva so namreč v postopkih denacionalizacije uveljavljala odškodnino v višini dejansko vloženih sredstev v gozdne poti, vendar niso uspela dokazati, da se je zaradi tega vrednost gozdov bistveno povečala, glede na to, da se vrednost gozdov ugotavlja skladno z določbo 44. člena zakona o denacionalizaciji.  G
     Zato v bistvu prosim oziroma apeliram na to, da se držimo vladnih amandmajev oziroma bolje rečeno amandmajev odbora za finance, ki omogočajo tudi začetek izvrševanja proračuna za leto 2000, na drugi strani pa seveda tudi bodoči oziroma prihajajoči vladi, kakršnakoli pač bo, normalno delovanje na začetku njenega mandata.  G
     S tem bi, mislim, tudi največja investicija v zgodovini Slovenije ali pa ena največjih investicij v zgodovini Slovenije, to je izgradnja avtocest, seveda dobila še večji pomen in resnično vplivala na to, da se razvijejo vsi predeli Slovenije in da ta denar seveda ni namenjen samo za predele, skozi katere pelje avtocesta.  G
     Vendar, ker je bilo podano pravnotehnično vprašanje; glede na to, da se za to poglavje zahteva dvotretjinska večina v državnem zboru, za preostali del zakona pa navadna večina, smo to poglavje izločili iz tega zakona, tako da smo vam prezentirali zakon o pogojih za pridobivanje lastninske pravice tujcev na nepremičninah v naši državi.  G
     Vlada sicer na novo pristaja na to, da se leta 1999, se pravi naslednje leto, ne pobira več posočnina, kar je hvale vredno, vendar pa vztraja pri tem, da se sredstva za leto 1998 še vedno zagotavljajo tako, kot je bilo sprva določeno, deloma v zakonu, deloma v sami tehnični izvedbi s strani ministrstva za finance, se pravi s položnicami.   G
     To, da upamo, da bo glede na to, da se izterjava izboljšuje in da bo tudi ta zakon, o katerem smo že včeraj govorili, tudi zagledal luč sveta v parlamentu, ne, upajmo, ne v redni proceduri, ampak v hitri, ker ima seveda svoje razloge, zakaj hitri, podatki to zelo jasno kažejo in je težko nasprotovati, da tukaj ni razlogov za hitro proceduro.  G
     Številke inštituta Milana Vidmarja kažejo na to, da se ekonomika ne izide, in tu smo pred tem, da bomo napravili ogromno škodo Sloveniji, če bomo brez jasnih študij, ki jih bomo tudi poslanci dobili na mizo, z imeni in priimki, če se bomo torej brez tega odločali o tako usodnih dolgoročnih razvojnih vprašanjih na področju slovenske energetike.  G
     Problem je v tem, da jih nadomesti premalo in se srečuje z istimi problemi, v manjšem smislu seveda in posplošeno rečeno, s kakršnimi se srečuje Nato, ko skuša zamenjati oziroma nadomestiti ali pa vplivati na to, da se v Moskvi šolani kadri v obrambnih strukturah držav nekdanjega varšavskega pakta nadomestijo z ljudmi, ki so sposobni delati drugače.   G
     Še bolj pa se je moral zavedati, da bo to prišlo na dan, ker se je ta dogodek zgodil na meji oziroma na ozemlju sosednje države in tisti, ki je pristal na to, da se ta dogodek prikriva pred lastnim parlamentom, se je postavil v položaj, ko ga lahko nekdo izsiljuje, in v tem primeru je bila to sosednja država, s katero imamo veliko vprašanj še nerešenih.   G
     Ta smer se sicer spreminja; gre v smeri Novega mesta kot pomembnejša opredelitev, torej pomembnejša povezava s tem mestnim središčem, pa vendarle ni odveč opozoriti na to, da se resnično dosedanji koraki na tem območju niso izvajali dovolj hitro, da bi lahko tudi ta povezava največjih južnih mest bila dovolj prometna in imela tudi vse pogoje za to, da ostane tudi ta smer opredeljena kot glavna cesta.   G
     Skratka, zakon je gotovo potreben, menimo pa, da le premalo in premalo ostro posega v strukturo dogodkov in da bo najbrž glede na to, da se je precej navezal na projekcijo iz leta 1993 na neko - bom temu rekel - razmišljanje in na dokument, ki nekako ustvarja neko strategijo, da je to leto 1993 pa gotovo daleč daleč preveč zadaj, da bi sedanje - bi rekel - "amplitude", sedanje dogodke lahko upošteval.   G
     Glede na to, da se bo letos zbralo kar nekaj denarja na račun teh nerodnih položnic, in glede na to, da se dela ne opravljajo v takšnem tempu, kot bi si želeli in kot bi situacija na terenu zahtevala, pa lahko mirne duše rečem, da bo ta denar, ki bo zbran tako ali drugače, v veliki meri služil za polnjenje proračunske luknje, ne bo pa dosegel tistega namena in tistega področja, za katerega je bil namenjen.  G
     Glede na to, da se bo letos zbralo kar nekaj denarja na račun teh nerodnih položnic, in glede na to, da se dela ne opravljajo v takšnem tempu, kot bi si želeli in kot bi situacija na terenu zahtevala, pa lahko mirne duše rečem, da bo ta denar, ki bo zbran tako ali drugače, v veliki meri služil za polnjenje proračunske luknje, ne bo pa dosegel tistega namena in tistega področja, za katerega je bil namenjen.  G
     Prav zanima me, ali bo predsednik vlade navzoč, mogoče je sedaj ravnokar kje na kakšnih pomembnejših dogovorih in srečanjih, ampak prav zanima me in našo poslansko skupino tudi, ali bo navzoč pri sprejemanju proračuna, pri spremembah zakona o prometnem davku, ker tudi to je odnos, če ga seveda ne bo, ki kaže na to, da se vlada požvižga na parlamentarizem in na politične stranke, ki so zastopane v parlamentu.   G
     Če menite, da imate prav, potem bi pa lepo prosil tudi pravosodnega ministra, ki je v tej dvorani, da poda svoje mnenje, enako pa tudi sekretariat državnega zbora, za katerega bi bilo dobro, da se v tem primeru oglasi, kajti ponavadi zelo skrbno pazi na to, da se z dokumenti ravna zakonito, da so izpolnjeni vsi pogoji iz določenega člena; v tem primeru pa še ni prišel za govornico, čeprav gre za očitno kršitev ustavne norme.   G
     Dejstvo je, da je najbolj enostavna rešitev iz teh zagat sprejem osnovnega predloga in dobra volja vlade, ki je pristala na to, da se "posočnina" v naslednjem letu ne zbira s položnicam, da pristane na to, da se tudi za letošnje leto zagotovijo sredstva s prerazporeditvami iz tistih programov, ki se lahko mirno prestavijo v naslednje leto, ne da bi za to kakšen državni uradnik zimo prebil na mrzlem ali da bi imel kakšne druge probleme.   G
     Izvolitev mandatarja omogoča postavitev vlade in politično stabilizacijo ter konec krize vodenja te države, to pomeni tudi ohranitev Slovenije v prvem krogu kandidatk za vstop v Evropsko zvezo, ker bi se vlada lahko, poudarjeno in pospešeno ukvarjala z evropskimi zadevami in tako še lahko vplivala na oceno evropske komisije o napredku Slovenije na poti v Evropsko zvezo, glede na to, da se bo v začetku julija delal osnutek tega poročila.  G
     Dejstvo je, da je najbolj enostavna rešitev iz teh zagat sprejem osnovnega predloga in dobra volja vlade, ki je pristala na to, da se "posočnina" v naslednjem letu ne zbira s položnicam, da pristane na to, da se tudi za letošnje leto zagotovijo sredstva s prerazporeditvami iz tistih programov, ki se lahko mirno prestavijo v naslednje leto, ne da bi za to kakšen državni uradnik zimo prebil na mrzlem ali da bi imel kakšne druge probleme.   G
     Iz predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije bi rada še enkrat bolj jasno razlago oziroma pojasnitev glede na to, da se minister in gospod direktor ZPIZ-a povsem ne strinjata - pa tudi od direktorja Zavoda za zdravstveno zavarovanje - glede na to, da se sredstva lahko zadržujejo s soglasjem ministra: kakšne so to vrednosti, eksaktno, katero številko pričakujejo, kakšne bodo izgube? Prosim.  G
     Tudi včeraj sem videl, da se ni nihče odzval, briga jih, kako in kaj - ne mislim v tem primeru na ministra s svojo ekipo, ki je tukaj in ki kaže resnost pri tem delu, ampak nekateri drugi pa enostavno pridejo z neko cd - pa ne mislim na ploščo, ampak cd ekipo - potem pa tu nekaj zmrmrajo in potem mi odpeketamo svoje, ne glede na to, da se ve, da bi morala vlada pri prenekateri stvari le dati svoj ugovor in malo zavreti kakšno posebno pobudo.  G
     Iz predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije bi rada še enkrat bolj jasno razlago oziroma pojasnitev glede na to, da se minister in gospod direktor ZPIZ-a povsem ne strinjata - pa tudi od direktorja Zavoda za zdravstveno zavarovanje - glede na to, da se sredstva lahko zadržujejo s soglasjem ministra: kakšne so to vrednosti, eksaktno, katero številko pričakujejo, kakšne bodo izgube? Prosim.  G
     Rad bi obvestil državni zbor, da gre za enega najaktivnejših članov nadzornega odbora, ki je s svojim delom odločilno vplival na to, da se tudi razmere v tem skladu končno začenjajo urejati, sicer ne dovolj hitro, ne dovolj učinkovito, vendar so določene rešitve do sedaj vendarle že bile opravljene, predvsem po zaslugi Edvarda Goričana, in ta je zagotovo eden tistih, ki si še kako zasluži, da svoje delo še naprej opravlja v nadzornem odboru.   G
     Mislim, da je odgovornost nas vseh, da za naslednjo generacijo pripravimo nekaj, kar bo ljudi srednjih let, poznih srednjih let, če hočete, sploh pripeljalo v ta prostor; ni mogoče pristati na to, da se bo vsak znašel potem tako, kot se hoče, kajti v tem primeru sem prepričan, da lahko sem dobimo samo tiste, ki so do včeraj, recimo, prodajali v trgovini, se ukvarjali z nekimi manj zahtevnimi deli ali posli, in v takem primeru se bojim za zakone, ki bodo izpod takih peres prišli.  G
     Tudi to vprašanje, ki se nam nekako odpira, je, da noben predlog, tudi s strani, moram reči, prizadetih občin ni bil naravnan v to smer, da bi lokalne skupnosti konkretno prevzele določena, ali pa večja pooblastila imela pri reševanju tega problema, kaže na to, da se v Sloveniji lotevamo spremembe lokalne samouprave nekako na nejasen in na način, ki ne omogoča dovolj samostojnosti lokalnim skupnostim oziroma občinam, da bi se aktivneje vključevale v problematiko razreševanja tako velikega problema.  G
     Sam zakon o varstvu naravne kulturne dediščine še ni sprejet, toda v drugi obravnavi je bil sprejet in takrat smo nekateri poslanci javno oziroma tukaj jasno opozorili, da glede na to, da se sam zakon o zavodih, ki jih imamo, ki je kot nek regijski sestavni del, bodoči regijski sestavni del, delujejo že na področju določenih regij, Gorenjske, Štajerske, Dolenjske in Primorske itd., da pa se s tem zakonom ukinjajo ti zavodi in se prenaša centralistično vodenje iz, jasno, iz našega glavnega mesta Ljubljane.  G
     Če nadaljujem od tam naprej, ko smo 12.3. pripravili poročilo z dvema sklepoma, ki sem ju prebral, se je na današnji seji, 17.3., odbor seznanil najprej s stališči vlade oziroma amandmaji vlade, ki se nanašajo predvsem na to, da se je predlog letnega plana razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 1998 nanašal že na spremembe nacionalnega programa izgradnje avtocestnega omrežja in na sprejet oziroma na predložen zakon o bencinskem tolarju oziroma zakon o zagotavljanju sredstev za izgradnjo avtocestnega omrežja.  G
     Če bi to bilo res, potem seveda, potem seveda bi mi pustili vsaki stvari, ki smo jo sprejeli, da je normalna in seveda najboljša, menim pa, da smo mnoge tudi zakone in mnoge stvari, ki smo jih povzeli iz preteklosti, so take, ki seveda ne nosijo pečata dosedanjosti, ker mi moramo vendar gledati na to, da se približujemo Evropski zvezi in moramo tudi te zakone tako prilagajati, da bo ta razpoložljiva delovna sila bila res pri delu, ne pa tam čakala in seveda bila del podpiranja in del nekako žalosti nad sabo.   G
     Glede na to, da stroškovna neprofitna najemnina pomeni plačevanje dejanskih stroškov porabe stanovanja, in glede na to, da se bo na tej podlagi seveda najemnina glede na sedanje stanje postopoma v petih letih tudi povečala, bo uveljavitev tega zakona oziroma metodologija, izdana na njegovi podlagi, mogoča, kot omenjeno, prvič, postopoma, drugič v obdobju pet let, začenši z letom 2001, kajti v letu 2000 so proračuni države in občine izoblikovani do te mere, da v njih ni več mogoče zagotavljati sredstev za subvencioniranje.  G
     Naše razprave in naše odločitve, tako o referendumskih območjih kot o tem zakonu, pa tudi moram povedati, da sem razočaran, ne glede na nekatere resne proceduralne zadržke, da se zakon o financiranju ni uvrstil na to sejo, če se te izredne seje "zlorabljajo", pod narekovajem povedano, za vse druge potrebe, kaže na to, da se nismo pripravljeni ali pa sposobni resno spopasti z odprtimi problemi na področju lokalne samouprave, ki bi pripeljali v novo kvaliteto življenja v tej skupnosti, ne pa za posamezne ambicije skupin, posameznikov in podobnih.  G
     Glede na to, da se davek polno uveljavi v sredini leta, smo se na ministrstvu nekako odločili, tudi nekje v soglasju, vsaj verbalnem, z ministrstvom za finance, da bomo verjetno primorani v sredini leta opraviti določen rebalans, rebalans letnega plana razvoja in tudi ob dejstvu, da je sicer pritok virov s strani bencinskega tolarja omejen na 33 milijard, da pa zakon o bencinskem tolarju velja in se bo denar stekal na podpartijo proračuna za potrebe gradnje avtocest, kot se bo po zakonu izračunal iz davka na promet motornih goriv, bo verjetno teh sredstev, če bodo razmere normalne, več, kot pa je 33 milijard.  G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1.201 1.301 1.401 1.501 1.601 1.701 1.801 1.901 2.001 2.101 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA