nova beseda iz Slovenije

'ki jo je treba' (810-909)



     To je prva zadeva, ki jo je treba razjasniti.   G
     To je dodatna dimenzija, ki jo je treba upoštevati.  G
     Tako da je to tudi stvar, ki jo je treba imeti v vidu.  G
     Mislim, da je to eno od stvari, ki jo je treba omeniti.   G
     To je svinjarija, ki jo je treba "porihtati" in popraviti.  G
     To kot rečeno, odpira neko diskusijo, ki jo je treba pozdraviti.  G
     Menim, da je tu še posebna možnost, ki jo je treba izkoristiti.   G
     Opozorim naj tudi na rešitev, ki jo je treba ponovno premisliti.   G
     Gre za eklatantno diskrecijsko pravico, ki jo je treba odpraviti.   G
     In obrazložitev je tista, ki jo je treba natančno prebrati, gospod Demšar.  G
     Gre za formulo za izračun potrebne porabe, ki jo je treba na novo opredeliti.  G
     Tako da je to dilema, ki jo je treba razrešiti v drugih predpisih in ne v teh.   G
     To je premierjeva odločitev, ki jo je treba spoštovati in je poslovniško urejena.   G
     Vendar je to predvsem posoda, oblika, ki jo je treba napolniti z ustrezno vsebino.  G
     Nenazadnje to ni čudno, saj gre za resno temo, ki jo je treba tudi resno obravnavati.  G
     Tu pa seveda opozarja na pomembnost pravilne in popolne vloge, ki jo je treba oddati.  G
     Kmet ni kategorija, ki jo je treba spoštovati, to je nespoštovana kategorija, ta zakon.  G
     Tako, da gre zgolj za formalnost, ki jo je treba spremeniti zato, da bi se ne očitalo kakšne kršitve.   G
     Torej je pred nami delo, prva obravnava, ki jo je treba opraviti, in tudi sodelovanje vlade je ponujeno.  G
     Na tem področju obstaja tudi praksa evropskega sodišča, ki jo je treba ustrezno preliti v pravne norme.   G
     To je pa stvar, ki jo je treba takoj urediti, in to bo tudi predlagano takoj v naslednjih tednih v obravnavo.   G
     Regija, ki jo je treba stabilizirati, se začne na južnih mejah Slovenije in se konča na severnih mejah Grčije.  G
     To je pa resnično človeška pomoč, ne finančna, človeška pomoč, ki jo je treba organizirati in nuditi tem ljudem.  G
     To je pač procedura, ki jo je treba opraviti, ki je, bom rekel, tudi vkalkulirana v ceno države in to je treba urediti.  G
     Imam uradni podatek, da občina pripravlja izgradnjo kanalizacijskega omrežja v trasi ceste, ki jo je treba potem urediti.   G
     Mislim pa, da je pravzaprav akcija, ki jo je treba pozdraviti, morda sicer včasih pride tudi kakšne navidezne nelogičnosti.  G
     Drugo je pa vprašanje tudi pristojbine oziroma takse, ki jo je treba plačati pri vložitvi vloge za pridobitev državljanstva.  G
     Pravica do starševstva je torej osnovna, največja pravica, ki jo je treba vgraditi v vso zakonodajo, v kolikor govori o otrocih.  G
     Ampak ta zavora je taka, da ni samo ovira, ki jo je treba preskočiti z dogovarjanjem, ampak je ovira, ki je tako rekoč dokončna.   G
     In samo en primer negospodarnosti, še bolj jasen, naj navedem, kajti to sodi v isto problematiko, ki jo je treba rešiti v celoti.  G
     Se je pa pozneje pokazala dilema, kolikšna je tista višina minimalnih obveznosti, za katere jamči proračun, ki jo je treba pokriti.  G
     Poudaril je, da predloženi zakon sodi v sklop zakonodaje, ki jo je treba sprejeti v procesu približevanja Slovenije Evropski uniji.   G
     Amandma o katerem se bo glasovalo, je amandma pod zaporedno številko 1, ki bo popravljen glede na redakcijo, ki jo je treba opraviti.  G
     Pravim še enkrat, to je integralna proračunska politika, ki jo je treba imeti v tem obziru in ni zgolj parcialno razreševanje problema.  G
     Ampak vsak, ne glede na naziv, vsak pa pričakuje, da so ugotovitve računskega sodišča resna stvar, ki jo je treba resno vzeti v pretres.  G
     Ali ni nedeljski počitek neka dobrobit, naša socialna pridobitev, pridobitev naše družbe skozi zgodovino ustvarjena, ki jo je treba čuvati.  G
     Zato bi lahko rekla, kakor sem tudi že v uvodu povedala, da je nacionalni program, ki je v predlogu spisan, podlaga, ki jo je treba dopolniti.  G
     S tem smo dejansko dosegli centralizacijo te države, pretirano centralizacijo, ki jo je treba z uvedbo pokrajin na nek način decentralizirati.  G
     Pri večinskem volilnem sistemu se je dobrih 16% ljudi odločilo za večinski volilni sistem in to je za vas ljudska volja, ki jo je treba spoštovati.  G
     In kaj je ta morala, ki jo je treba zavarovati: morala je ta, da samska ženska ne sme imeti pravice do postopkov oploditve z biomedicinsko pomočjo.  G
     Na ta predlog, ki ima v osnovi samo dva člena, je pravgotovo zelo težko dograditi tako temeljito spremembo zakona, ki jo je treba zapisati v 33 členih.  G
     Res je, da sledijo razno razna notranja dela, da je tukaj potem še oprema, ki jo je treba vgraditi, in vse je podvrženo neki dinamiki, ki je pač možna.   G
     To mislim, da je nekaj, to je stvarnost Evropske unije, ki jo je treba upoštevati, jo pa hkrati tudi poskušati obrniti sebi v prid, kadar je to le mogoče.   G
     Predlog zakona o carinski tarifi, ki je pred vami, predstavlja del carinske zakonodaje, ki jo je treba prilagoditi ureditvi tega področja v Evropski uniji.   G
     In tudi večina zunaj te dvorane ne ve, kaj pomeni 0,5 grama na liter krvi v smislu na količino pijače, ki jo je treba popiti, da to koncentracijo krvi dosežemo.  G
     In odnosi s tujino so v takem primeru, gledano pravno in sicer, prva zadeva, ki jo je treba pozorno proučiti, ko se v take postopke reorganizacije nekdo spusti.   G
     In tisti, ki to predlaga in tisti, ki za to glasuje, prevzema nase tudi vso politično odgovornost za zavlačevanje pri zadevi, ki jo je treba sprejeti pravočasno.   G
     Bistvena novost, ki jo je treba poudariti: omejitve, ki jih sedanja zakonodaja prinaša za opravljanje dejavnosti izven službe, za državne uradnike, se odpravljajo.  G
     Ampak, seveda, to je vse stvar, ki jo je treba skozi genezo poslovnika, kakor je postavljena, tudi organizacijsko potem izpeljati, da se bo to dejansko uresničilo.  G
     Triglavski narodni park je vrednota, ki jo je treba ohraniti, ne pa, da bi ta dragoceni del naše države podvrgli razkosanju in omogočili njegovo čezmerno eksploatacijo.   G
     Pravica torej, ki je nesporna, ki pa jo je treba materializirati, ki jo je treba zarisati s koordinatami, treba jo je konkretizirati, in to seveda s sporazumom s Hrvaško.  G
     Evropska unija ščiti rjavega medveda z direktivo 92/43; še več, rjavi medved je označen kot prednostna vrsta, ki jo je treba ohraniti z ustanavljanjem posebnih varstvenih območij.  G
     Zavedati se morate tega, da denarja ni, denarja v proračunu ni in na živce mi gre, da se vsak, kdorkoli se spomni, obnaša s to državo kot z neko molzno kravo, ki jo je treba stisniti.   G
     Končno imamo še v posebnem poglavju JVZ3.15 in JVZ15.6 statistiko s področja laboratorijske dejavnosti, ki jo je treba ločiti, ker laboratorijska dejavnost obsega zelo številne stvari.   G
     Druga stvar, ki jo je treba narediti in kjer smo pripravljeni sodelovati, pa je neka enotna akcija tistih političnih sil v Sloveniji, ki podpirajo članstvo Slovenije v Evropski uniji in Natu.  G
     En vidik, da je lokalna samouprava evropska kategorija, ki jo je treba tudi v samostojni Republiki Sloveniji urediti čimprej in na primeren način, in drugo, da se prekine s komunalnim sistemom.  G
     Klavdijo Stroliga govori, da druga stvar, ki jo je treba povedati glede tega seveda sporazuma, je, da vsakršno zavlačevanje s to zadevo, ne glede na razlog, bi lahko objektivno škodilo tej državi.  G
     Ne morem v celoti teoretično izpustiti te možnosti, če bi prišlo do izrazito velike potrebe med operacijo pa izrazito redke skupine krvi, ki jo je treba pripraviti vnaprej, da se to ne bi zgodilo.  G
     Potem je pa seveda zadeva v perspektivi, ki jo je treba videti v duhu našega vztrajanja in vztrajanja komisije, ki jo je podprla tudi evropska komisija, da naj ima vsak enakopravnega člana komisije.  G
     Jaz se načeloma strinjam s stališči vlade in tudi s stališči poslanskega kolega iz LDS, da je zaposlovalna politika in tudi subvencioniranje kompleksna problematika, ki jo je treba celovito reševati.  G
     Danes sicer posledično obravnavamo nek zakon, za katerega oziroma za materijo, ki jo je treba urediti pa na podlagi ne poizvedovalnega referenduma, kolega Ribičič, ampak na podlagi odločbe ustavnega sodišča.   G
     Tudi predorogradnja, bila je narejena natančna analiza, prek 30 kilometrov predorske cevi, ki jo je treba v naslednjih petih letih izvrtati, ni možno narediti z razpoložljivimi kapacitetami slovenskih podjetij.  G
     Tako je seveda tukaj pomanjkljivost na področju agencije, ki jo je treba odpraviti in ki dosega stroške do 148 milijonov, potem je dodatno 20 novih delovnih mest odobrenih, ker je spet 56 milijonov in tako naprej.  G
     Ta teorija bi veljala, v kolikor bi imeli pri nas naravno krajino, o kateri mnogi govorijo, dejansko pa vemo, da večina slovenskih voda sodi v tako imenovano kulturno krajino, ki jo je treba negovati, urejati itd.  G
     To sprašujem tudi zaradi tega, ker menim, da je tu veliko davčne mase, ki jo je treba pobrati, ne pa gledati po tistih drobtinah, ki jih je polno na vseh koncih in krajih in za katere takoj zletijo dokumenti, pozivi in tožbe in podobno.  G
     Predlog zakona o zavarovanju in financiranju mednarodnih gospodarskih poslov sodi v sklop nacionalne zakonodaje, ki jo je treba še pred vstopom Republike Slovenije v Evropsko unijo prilagoditi njenim pravilom oziroma "acquis communitaire".  G
     Če ljudstvo oziroma volivke in volivci vsake štiri leta podelijo mandat 90-im poslankam in poslancem zato, da v njihovem imenu odločajo, sooblikujejo in oblikujejo ter na koncu seveda sprejmejo zakon, je to volja, ki jo je treba spoštovati.   G
     Ampak v bistvu gre za to; odpiramo 10. sejo, zato da eno točko, ki jo je treba zaključiti - ker jo je vlada daleč, daleč po tem, ko je bil določen predlog vložen, ugotovila, da mora pač nekaj narediti in da je to treba narediti do konca leta.  G
     Na tem členu se bo torej sedaj prvič pokazalo, kako resno mislimo in kako bomo pravzaprav zaorali ledino, ki jo je treba zaorati, ne bi pa želel tako, da bomo morali čez nekaj mesecev ta poslovnik zaradi zahtev ustavnega sodišča spreminjati.   G
     Dodal bi še to, da mi razumemo smernice Evropske unije, ki jo je treba upoštevati, ne kot direktno prepisovanje, ampak dejansko smiselno upoštevanje oziroma vnašanje načel evropskih smernic v ta zakon, zato predlagamo, da ta amandma podprete.   G
     Ampak to so "pogruntali" tudi v Ljubljanski banki in vsepovsod, ker so bili, seveda, takrat strašno "brihtni" in so imeli to za potezo, ki jo je treba napraviti, pred tem, ko se je že "gubalo", kaj se bo dogajalo v tisti ljubi prejšnji državi.   G
     Tretji razlog pa je naša specifika, ki jo je treba postopoma nadomestiti s tržnimi instrumenti, s pravnimi pokazatelji o vrednosti denarja, o njegovi ceni, za rok od enega dneva pa nad eno leto, za različna obdobja različna, seveda, obrestna mera.   G
     Američani zelo radi uporabljajo izraz "Front line States" ali državne frontne linije, kar nas zopet - če hočete -postavlja na rob regije, ki je - kot sem prej rekel - tista, ki jo je treba stabilizirati: od južne meje Slovenije do severne meje Grčije.  G
     Namreč že pri pokojninskem zakonu smo opozarjali, koliko stvari bo treba popraviti, koliko stvari ni urejenih in to je ena od tistih, ki jo je treba takoj in čim prej urediti, kajti tukaj gre za popravo krivic tistim, ki s svojim zdravjem najbolj plačujejo.   G
     Predvsem zaradi tega, ker so slovenske sorte del naše naravne pa tudi kulturne dediščine, ki jo je treba nenehno uporabljati v kmetijskem pridelovanju, ker se na ta način sorte stalno prilagajajo vsem spremembam, zlasti tistim v spremenljivih rastnih razmerah.  G
     Potem me zanima oziroma se mi zdi, da bi morali na nek način razčistiti možnost oziroma slišal sem govorice, da lahko nekateri posvečeni dobijo fiktivno potrdilo na finančnem ministrstvu, da so vplačali takso, ki jo je treba plačati ob vložitvi zahtevka za revizijo.  G
     Na primer, če gre za neko zelo pomembno zadevo, neko pogodbo, ki jo je treba skleniti, in tistega, ki bi moral takrat biti na licu mesta, tisti dan ni, potem je lahko tisti dan tako usoden in tako utemeljen razlog, da lahko tudi v tem primeru pride do take situacije.   G
     Torej, zemlja je zagotovo ena takšnih, bi rekel, naravnih danosti, ki jo je treba varovati, tako kot varujemo, kot sem že včeraj povedal, zrak in vodo; ko enkrat neko kmetijsko zemljišče pozidate, ga z enako kvalitetnim kmetijskim zemljiščem nikakor ni možno nadomestiti.   G
     Gre za ograje, gre za carinsko službo, ki jo je treba plačati, gre za določene druge strokovne službe in je veliko vprašanje, če je to smiselno delati, če imamo sheme državnih pomoči, kjer so sredstva na razpolago, kjer so transparentne oblike in tako naprej in tako naprej.   G
     Radi bi pa povedali, da tudi sami mislimo, da seveda reševanje problema porodniškega dopusta še zdaleč ni edina stvar, ki jo je treba v družinski politiki reševati in da so zelo zelo tehtna in pomembna tudi mnoga druga vprašanja, za nas, nekatera enako ali pa morda še pomembnejša.   G
     Mislimo pa, da bi na nepravni način, s posegom v stanje za deset let nazaj, tako da bi ignorirali, da imamo pravno rešitev, ki jo je treba izvesti, in zaobšli to pravno rešitev skozi nek popolnoma drug zakon, da pač tako ne bi bilo korektno, da se pravna vprašanja v naši državi urejajo.  G
     Imam pa vso pravico reči, da gospod ta in ta, ki je na točno določenem kraju izjavil, da so volivci gospoda Bernika "golazen, ki jo je treba pobiti", da tak človek po mojem prepričanju ni primeren, da je v odboru, ki se bo pogovarjal v Evropskem parlamentu o vstopu Slovenije v Evropsko unijo.  G
     Sam ne mislim, da samo RTV izvaja nacionalne vsebine, izvajajo jih tudi drugi v nekih segmentih, ampak to je stvar, ki jo je treba posebej dodelati, to je stvar, ki jo je treba decentralizirano tudi, po moji presoji, narediti, in nek nov, boljši, konsistentnejši zakon pripraviti, ki bi urejal to celotno področje.  G
     Sam ne mislim, da samo RTV izvaja nacionalne vsebine, izvajajo jih tudi drugi v nekih segmentih, ampak to je stvar, ki jo je treba posebej dodelati, to je stvar, ki jo je treba decentralizirano tudi, po moji presoji, narediti, in nek nov, boljši, konsistentnejši zakon pripraviti, ki bi urejal to celotno področje.  G
     Mi imamo nekaj zaposlenih v Bruslju, nekaj čez deset zaposlenih v evropskem uradu, tri v komisiji za evropske zadeve in imamo pred seboj dokument, za katerega eni pravijo, da nosi napačen naslov in ki ga, bi rekel blagohotno obravnavamo kot podlago, ki jo je treba dopolniti, da bodo na tej podlagi narejena pogajalska izhodišča.   G
     Zopet ne iz neke zelo globoke vsebine, ampak zaradi tega, ker se je temeljna struktura certifikatov po njihovih imetnikih že zdavnaj v mnogočem spremenila in sedaj vztrajati na tem, da je sedajšnja struktura tista, ki jo je treba zavarovati pred nekimi možnimi deviacijami, mislim da, ne da mislim, ampak je očitno, da je nesmiselna.  G
     Se pravi, to, da vi osebno, pa še nekaj pravnikov v tej strokovni skupini misli, da če bi določili rok, da bi bilo morda v nasprotju z ustavo, je to lahko vaše legitimno mnenje, nima pa to nobene zveze z dejanskim pravnim stanjem, ki ga določa tukaj pravni red, v katerem je odločba ustavnega sodišča tista, ki jo je treba spoštovati.  G
     Mogoče je premalo poznano v Sloveniji, da je agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja edina institucija v Republiki Sloveniji, ki jo moramo akreditirati do vstopa Evropsko unijo oziroma nasploh edina institucija, ki jo je treba zaradi vstopa v Evropsko unijo akreditirati - tako v Sloveniji kot v katerikoli drugi državi članici.  G
     Ker bomo na tej seji državnega zbora obravnavali tudi še neko točko dnevnega reda, v kateri bomo poskušali izostriti nekako bolj optimistično in bolj nagnati v izvajanje tudi zakon, ki se veže na denacionalizacijo, v imenu poslanske skupine menim, da je prav, da ta zakon sprejmemo in se zavedamo, da so nekatere stvari pač dolžnost, ki jo je treba imeti.   G
     Ampak prav zaradi vseh teh dejstev in pa visoka zahtevnost in zahtevana varnost, ki jo je treba zagotavljati pri preletu, nam je narekovala, da ta projekt pilotno sprožimo v javnem sistemu in pri tem projektu uspešno, čeprav ne brez ovir, sodelujejo štiri ministrstva: poleg ministrstva za zdravje še ministrstva za obrambo, za notranje zadeve in za promet.   G
     In glede na vse, jaz bi vendarle prihranil nam vsem čas in ne bi ponavljal, koliko je bilo naših iniciativ za to, da se stvari usklajujejo, vključno z glasovanjem za vaš predlog v četrtek, vključno z našo podporo, ki jo je treba pravilno razumeti, da se KVIAZ pač na prvi seji dopoldanski dokoplje do podpore oziroma do predloga za predsednika Državnega zbora itn.  G
     Tudi ni opravičila, da vlada danes ni bila prisotna na našem odboru oziroma niti ni poslala pisne obrazložitve, kajti menimo, da je to tako pomembna stvar, da ne glede na to, če menijo, da gre samo za opravljanje tekočih zadev vlade, je to tudi ena od teh, ki jo je treba urediti; kar je jasno razvidno tudi iz stališča vlade, ki je bilo poslano včeraj v državni zbor.  G
     Zato mislim, da bi bilo pametno - jaz sam nimam nobenega predloga, razen morda sklepa ob tem zakonu - da enostavno državni zbor naloži vladi, na drugi strani tudi sebi verjetno, da je pri vsakem zakonu, ki bo predmet obravnave, to formalna točka, ki jo je treba prej tudi pregledati in ugotoviti, ali je skladna s temi načeli, ki so pa mednarodno dovolj jasno sprejeta.  G
     Kot bi sam, če bi bil drugi del popolnoma čist, glasoval čisto proti vsakemu od teh projektov, in kot mi je popolnoma jasno, da je to v bistvu igra, ki jo je treba igrati s popolnoma odprtimi kartami, in to z vseh strani, tako z vidika parlamenta, ki je spet hvalevredno nase vzel vlogo predlagateljstva, kot vlade, ki bi morala zdržati v teh kriterijih in standardih.   G
     Menim, da se resnično v nekaterih zadevah nismo zavedali, kaj smo sprejemali spomladi oziroma takrat, ko smo parcialno reševali posamezna vprašanja o pravicah glede potnih stroškov - no, mi smo se, res, nekateri, večina se jih ni zavedala - tako tudi sedaj, imam občutek, da vendarle kar na počez skušamo reševati nekatere stvari, ki imajo v ozadju vendarle širšo dimenzijo problematike, ki jo je treba paralelno reševati.  G
     Po oceni oziroma po stališčih predstavnikov Nata, ki jih velikokrat slišimo, je seveda neka težnja in tudi neko prizadevanje, da bi Slovenija povečala delež za obrambo in to za povečanje svoje obrambne sposobnosti, ne zato, da bi ta sredstva namenjala Natu, ampak zato, da bi svoj obrambni sistem čim bolj izpopolnila in da bi bila čim bolj obrambno sposobna in kot takšna torej tudi sposobna biti enakopravna članica zveze Nato, kar je pa v neposredni zvezi z lastno obrambo, ki jo je treba zagotoviti.  G
     Upal bi si trditi, da je velika večina javnosti potrdila, da je prav, da divjad ostaja državna lastnina in da se z njo upravlja prek lovskih organizacij; da je bilo razumljeno, da gre tu za večinski interes tudi manjšinskih lastnikov gozdov in zemljišč in da imajo pač zato drugačne lastnike, samo manjši krog velikih lastnikov, ki bi si želeli pridobiti pravico do lova, da bi jo uresničevali predvsem skozi svoje ekonomske interese, ne pa tudi skozi socialno in naravovarstveno funkcijo lastnine, ki jo je treba v vsakem primeru v celoti spoštovati.  G
     Zato mislim, da je ta zakon o denacionalizaciji stvar, ki jo je treba speljati, če smo ali pa če ste se - mene takrat v parlamentu še ni bilo, moram pa reči, da sem bil nejevoljen takrat, ko se je ustanavljal sklad kmetijskih zemljišč, kjer so nam občinam, takrat sem bil še občinski funkcionar in sem takrat protestiral, samo moj glas, očitno je bila Škofja Loka predaleč, čeprav sem tudi po Ljubljani protestiral, na enem ministrstvu, da so občinam zemljo pobrali, ampak so rekli, to bo država, država bo sedaj to imela in boljše gospodarila kot občine.   G
     Stališča vlade so bila takšna, da je bilo normalno za pričakovati do zadnjega dne, da bo predlog zavrnjen, dokler se ni tik pred odločanjem v državnem zboru koalicija uskladila in rekla, ne, ne bomo zakona zavrnili, ga bomo v neki modificirani obliki podprli, ampak pod pogojem, da gospod Kebrič vključi v svoj zakon tudi vprašanja, glede katerih je gospod minister Rop javno izjavil, da se ne bodo vključevala v sedanji sistem, ker se dobro zaveda, da je nesmiselno v sedanje spremembe vključevati tudi vprašanja, ki so vezana na pokojninsko reformo, ki jo je treba dobro zamisliti.   G
     No, kot svojo pripombo k negativnim ugotovitvam, ki so bile že podane s strani drugih poslanskih skupin, bi dodali to, da ugotavljamo, da je gospodarska zbornica tudi, žal, po naših ugotovitvah razmeroma spolitiziran organ in da dejansko ukrepa samo takrat, kadar pač čutijo neko tudi politično energijo, ki jo je treba nekako sprožiti, medtem ko velikokrat, v veliko primerih, ko bi bilo treba ukrepati, kot je, recimo, pri sprejemanju proračuna in pri marsikaterem drugem dogodku, pa dajo neke načelne pripombe, potem pa vse skupaj ostane na neki načelni ravni in se ne zgodi popolnoma nič.   G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  210 310 410 510 610 710 810 910 1.010 1.110 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA